• Anonym

skriva ut sig själv från psyket??

om man frivilligt lägger in sig på psyket, kan man då sticka när man vill??

• Svar på tråden skriva ut sig själv från psyket??
  • Anonym

Inte säkert att man kan. Min dotter har lagt in sig frivilligt och skulle hon åka hem skulle dom tvångsinta henne.

• Anonym

Om man är myndig och så länge det inte finns skäl för tvångsvård, dvs fara för livet, så har man rätt att skriva ut sig själv även mot läkarens inrådan. Dock är det ju så att det inte finns ett överskott av vårdplatser inom psykiatrin så om man har blivit inlagd så behöver man ju den sortens vård och bör inte skriva ut sig själv.

• Anonym

Jag har varit inlaqgd 2 ggr och båda gångerna valt att åka hem tvärt emopt läkarens vilja.

• Anonym (perm...)

Jag gjorde ett självmordsförsök med tabletter o alkohol, hamnade på IVA på natten o sen blev jag inlagd på psyk. Fick panik, ville verkligen inte vara där, ville åka hem, eftersom jag hade skadat mej själv var de inte så villiga att släppa hem kan jag säga fast jag sa att jag skulle te min syster (hon var med på sjukhuset). Efter några timmars diskussion med alla möjliga inblandade kom vi överrens om att jag fick åka på permission över helgen, var tvungen att komma tebaka på söndagen för att visa mej där för läkaren, var tvungen att ringa 1 ggr per dag till ett mobilt team. På måndagen åkte jag dit och blev utskriven, detta var mitt första (och jag hoppas det enda) självmordsförsöket och var villig att ha en samtalskontakt. Fick utskrivet lite tabletter med mej hem och även under permissionen fick jag det. Min syster hade ansvaret över mej, och jag var tvungen att vara hos henne hela helgen och hon skulle ringa det mobila teamet om jag stack eller betedde mej konstigt så skulle de komma o hämta mej och då skulle jag bli inlagd på tvång.

• Anonym

okej, det är min kompis som ska bli inlagd i två veckor.. men hur kan de veta det? att två veckor räcker?

Svar på tråden skriva ut sig själv från psyket??