• tingeli84

Hur många frågor är teoriprovet på??? Nån som vet?

Nån som vet hur många frågor det är på teoriprovet?? Var dom svåra?? Hur länge är en uppkörning på? Hur går den till?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-15 23:39:27:
    Glömde fråga vad ni betalade för teorin halkan och uppkörningen....

• Svar på tråden Hur många frågor är teoriprovet på??? Nån som vet?
  • linnsans

ca 50 frågor tror jag, kommer inte ihåg riktigt. jag tyckte inte de var svåra. har du övat på körskolans tester mycket, så klarar du det!

min uppkörning höll på ca 30-40 minuter.
    man går igenom det du lärt dig under körlektionerna, följa skyltar mot ett mål, backa runt hörn, parkera, avfart, påvart, filbyte, rondell, korsningar...mm mm

• catorinen

När jag skrev upp för drygt 4 år sedan var det i alla fall 65 frågor och det krävdes 52 rätt för att bli godkänd. Provet är lätt om man kan köra bil och har läst på. Första teorin ingår väl i lämpan? Kommer inte ihåg vad jag betalade.. 500-1000 för uppkörningen och runt tusenlappen för halkan kanske.. men jag kan komma ihåg fel.

• catorinen

Glömde svara på uppkörningen, den håller på i max 45 minuter och kan se väldigt olika ut. Du ska kunna köra bilen och följa alla regler utan att vara en fara för andra i princip. Vad man får göra är ytterst olika.

• tingeli84

Jag pluggar bara med bonniers bilskola2005 på datorn hemma.... Är väl i stort sett samma!!???

• catorinen

Jag använde mig också av Bonniers, den är bra. Kan du frågorna där så borde du klara teoriprovet.

• tingeli84

Hur länge håller provet på då??

• Issan

provet innehåller 70 frågor och man har 45 minuter på sig...

• Lajsa76

På teoriprovet som jag gjorde bara för någon månad sedan var det 70 frågor, lika många som på bilskolan. 5 av dessa frågor slumpades bort.. så i slutändan blev det 65 då.

Stolt och tacksam mamma till Isak och Arvid.
Svar på tråden Hur många frågor är teoriprovet på??? Nån som vet?