Någon som varit på Sunwing Fanabe på teneriffa?
Finns det någon som varit där och kan berätta hur det var...
Fina lägenheter?bra för spädbarn? lugnt? restauranger? väder? ALL info är av intresse
Finns det någon som varit där och kan berätta hur det var...
Fina lägenheter?bra för spädbarn? lugnt? restauranger? väder? ALL info är av intresse
Har inte varit där men skall åka dit i slutet av mars, är också intresserad hur det är där.
Inte varit där, men rent allmänt så brukar Sunwing vara väldigt barnvänligt. De har barnklubbar och speciella barnmenyer/buffe i resturangen. Det brukar vara väldigt barnvänligt just på Sunwing. Det är ju hela deras koncept. Nu vet jag itne riktigt vart på Teneriffa nya Fanabé ligger, men jag har varit på södra sidan i Los Christianos och där är det torrt ökenklimat. På norra sidan så är det bördigare och regnar oftare.
Vi var där en sommar och då var det 29 grader varmt och solsken i 2 veckor i sträck. Ligger det på den södra sidan så är det väldigt sällan det regnar.
Kanarieöarna är ju trevliga året om med bra sommarväder. Jag önskar att jag inte vore så flygrädd och rikare så jag kunde resa dit igen.
Du kan ju beställa happybabypaketet så att du får barnsäng och matsrol mm i lägenheten.
Nu har jag kikat lite. Det ligger i Los Americas och de finns en jättelång fin strand där. Vågorna kan var alite höga för små barn att bada i. Det är ju atlanten direkt. Varning för solen. Ibland kan det verka disigt på den sidan av ön och det beror inte alls på att det är molning utan på att det blåser in sand från Afrika. Alltså var jättenoga med solskyddsfaktorn.
Det finns en jätterevlig fransk resturang i los Christianos inte alls lång därifrån som heter El Sol. Det finns öven en bra italiensk resturang i rondellen mellan Los Christianos och Las Americas. Kommer inte ihåg vad den hette, men den ligger i rondellen.
Det fanns jättemånga Little Italy och vi trivdes på nr 13 tror jag det var. Den låg på parfymgatan i Los Christianos.
Los Christianos och Las Americas skiljs bara åt av vägen ner till hamnen, men det är jättelätt att gå mellan då det finns gångtunnel.
Hej,
Verkar ju vara ett poppis ställe att åka till med barn. Vi ska dit i börjarn av februari och då är lillen 10 månader. Vi har fixat babypaket, så man slipper kånka med sig vagn och allt sånt. Både matsol och skötbord ska finnas på rummet. Det finns även uppvärmd barnpool så jag tror det kommer bli kanon bra! Dessutom är det inte så långt från stranden om man vill sitta där och pula lite. :)
Jag ser verkligen fram mot resan och hoppas verkligen att det kommer funka. Det enda är väl att flyget tar nästan 6 timmar.... :( suck...