• Anonym

    jätte orolig efter artiklar jag läst om medicinsk abort

    på tisdag ska jag genomgå en medicinsk abort på sjukhus. Men efter ja läst en artikel om en tjej som dog efter aborten, då hon blödde för mycket.. hon förblödee. så blev jag orolig. Tänk om jag inte vet om ja blöder kraftigt/normalt/lite.. man har ju ingen att jämföra med direkt. allså.. kan man helt plötsligt dö när man blöder efteråt ?? borde man inte få feber eller något först ?

  • Svar på tråden jätte orolig efter artiklar jag läst om medicinsk abort
  • Anonym

    kommer du inte vara på sjukhuset i början, de brukar berätta en del tycker jag. Så du behöver inte oroa dig, jag var kvar i 8 tim innan jag åkte hem och de hade koll på hur mycket jag blödde m.m.

  • Anonym

    Jag jobbar på en Kvinnoklinik och har aldrig hört om någon som dött av att göra abort under alla mina år då jag jobbat där.. och tro mig, det är måååånga som gör abort.
    Förmodligen sökte väl hon inte hjälp i tid - störtblöder man ska man ju omedelbart åka till akuten!! .. DET händer väl till och från - och så får personen i fråga genomgå en "skrapning", men dö.. nej, det har jag inte hört. Var inte orolig - och som personen sa innan - de berättar en hel del på sjukhuset, och du får vara där tills det hela är över.

  • Anonym

    men ja e mest orolig över att ja ska blöda för mycket när jag kommit hem från sjukhuset.. det är ju ca 2 veckor man blöder efteråt. men kanske man bara behöver oroa sig om man börjar störtblöda ?

  • Anonym

    Jag fick störtblödningar efter en medicinskabort och var tvungen att åka med ambulansen till akuten. Jag vill inte skrämma dig men jag vill ändå förereda dig på vad som kan hända. Jag tycker absolut inte att du behöver vara orolig för att dö av aborten, jag har heller aldrig hört att någon i sverige har dött av det

    Lycka till och jag tycker inte att du behöver oroa dig!

  • Anonym

    okej, hur stoppar de blödningarna på akuten då? det e väll inte så vanligt att man behöver åka till akuten ? betydder störtblödningar att det rinner blod hela tiden ? är det då man ska ringa till akuten ?

  • Anonym

    När jag kom in till akuten så gjorde dom en vanlig gyn undersökning och konstaterade att jag behövde skrapas. det var aldrig fara för mitt liv med det var fruktansvärt otäckt eftersom det forssade genom bindor, handukar och kläder:(

  • EllaCecilia

    Anonym: Efter hur lång tid fick du åka in på akuten? Alltså, hur lång tid efter själva aborten?

  • hallon82

    man skall söka hjälp om man blöder igenom två bindor på 1 timma jag är inte helt 100% säker på om det var 2 eller 3 bindor men dom på sjukhuset kommer att tala om det för dig

  • Anonym

    vad menas med att blöda igenom 2 bindor ? att man blöder igenom dom till trosorna eller ?

Svar på tråden jätte orolig efter artiklar jag läst om medicinsk abort