• tmt

hur gör man???

hur gör man för att bli accepterad som syvmamma/bonusmamma???
    Hur gör man när hans riktiga mamma pratar massa skit till sin fyra årige son om mig. han är hopplös dom första dagarna när han vart hos mamma o han säger massa dumma saker om mig för mamma hans säger de.
    I början va han hur underbar o go som helst o vi hade de super mysig men de va innan hans mamma började sätta griller i huvudet på han. Han är ju bara fyra år. Han borde få vara ett barn ju. Men hans mamma klär han som han vore 12 år ju. så ska man ha säger han så har dom coola killarna. och sen stinker han parfym när han kommer därifrån. för mamma hans har lärt honom att man ska ha sånt.

va ska man göra?? när de inte går o prata med mamman

• Svar på tråden hur gör man???
  • Mrs  You

Det är kanske nu din sambo stiger in i bilden och tar en snack med mamman till sitt barn,du ska ju inte behöva ta sådana saker med henne...
    Ni kan ju aldrig bygga upp en relation till varann (du å mamman) om ni inte känner att ni tycker om varandras sätt att behandla pojken.
    Be din f-man ta ett snack med henne å bjud sen hem henne en kväll innan jul på lite trevlig glögg så kanske saken blir biff!!!
    Bästa sättet att ta människor är genom vänskap!
    Lycka till...

• tmt

men de går inte för hon snakar skit om mig när ja inte hör på. ja vill bara sambons son de bästa ju. ja ser att han inte mår bra alls. o han ser ju att de mamma säger är inte sant. han vill ju inte åka till henne när han väl ska de.

• Mrs  You

Alla har ju olika sätt att ta sina barn men efs du är en stor del i pojkens liv så borde du ändå kunna ha rätt att säga lite vad du tycker (med viss risk för konflikt)
    Om du vet att det hon säger om dig inte är sant så är det ju bara att visa tydligt att det är fel... barn favoriserar lätt vuxna så kanske använder mamman sig av det..
    Väldigt omoget att göra så,men vanligt!
    Nä jag hade 'ändå bjudit in henne på mat eller typ tagit med henne någonstans så ni fyra kan göra något gemensamt....
    Vad säger din f-man om detta?

• tmt

min sambo säger att ja inte ska säga eller göra något för då kommer de bara bli värre. de är tydligen bättre att lotsas som inget har hänt säger han-. för de kommer bara bli värre då för han son som kommer åka illa ut ännu mer. hon kommer bli glad då för då har hon lyckats med de hon nu försöker. hennes son ska inte få favvorisera någon annan än mamman

• joh99

Det låter precis som min bonusdotters mamma...

I vårt fall finns det inget att göra åt saken.

Kan inte föräldrarna gå till familjerätten och prata? Det kanske hjälper?

• tmt

men hur gör du då?? för att bli accepterad?? hur lång tid tog de innan du vart accepterad och allt blev lungt???
    I rätten ljuger hon bara och allt ska låta så bra så dom kan inget göra

• Mrs  You

Om man inget gör åt saken så lär det ju inte bli bättre... är det okej att du mår dåligt på grund av detta?
    Jag hade tagit tag i kvinnan direkt.....

• tmt

jo men ja vill ju inte han barnet som är inblandat ska må ännu dåligare för att hon int egillar mig.

Svar på tråden hur gör man???