• Mystic

sträcker i magen

Jag är i v.12+3 och när jag ligger på mage o sträcker ut mig gör det skitont, precis som min magmuskler är jätteömma.. Känner inget annars utan är bara när jag gör så, typ ligger i sängen på mage o läser o lyfter lite på överkroppen så känns de som jag ska gå av på mitten.. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden sträcker i magen
  • lurksmulan

Det låter som växtvärk eller ligamenten.

• Emmaski

Det verkar som om det är dina magmuskler som börjar att töja ut sig. När jag var i de tidiga veckorna (är nu i v 25) kommer jag ihåg att jag hade något liknande. Jag kände behov av att sträcka på mig hela tiden för att typ hjälpa magmusklerna att töja på sig. För mig försvann det efter ett tag.

• Mystic

okej, tycker att min mage är skitstor för o bara va i v.13.. men den är säkert bara tjock haha... äter som en häst nu, illamående har hållt sig borta i en vecka:)

• r78ks

jag är i vecka 19 och har/har haft samma sak, det börjar bli bättre men på nätterna när jag sträcker på mig gör det forfarande ont... har hört att det är ligamenten

• Mystic

okej, känns tidigt för mig att få ont redan men men.. har ont så jag vill gråta ibland, o blir jag minsta lilla kall så gör de dubbelt så ont...

• djurgårdare

jag har samma känsla på morgonen när jag sträcker på mig, så har det varit bra länge är i v 16 nu.

Svar på tråden sträcker i magen