• Anonym

Jag är SJUK av svartsjuka o oro

Min sambo är ute och festar i kväll.
    Jag har ont i magen, har spytt, kallsvettas och skakar.
    Kan inte sitta still.
    Vill sova men det är omöjligt.
    Vill ringa, skicka sms men vill inte verka kontrollerande.

Han har varit otrogen (gått hela vägen) med två olika tjejer när han var tillsammans med sitt ex.
    Han skyller på att han va full.
    Dom var tillsammans flera år efter det och han sa aldrig någonting till henne.

Behövde skriva av mig och hoppas att få några goda råd....

• Svar på tråden Jag är SJUK av svartsjuka o oro
  • Aiwendil

Har inget gott råd att ge dig...

Men vill bara skriva att försök hålla ut... försök låta bli att sms.a honom hur gärna du än vill!
    (vet att det är svårt)

*Kram*

• delifi2

måste bara fråga varför han inte e hemma med dig iaf du mår så dåligt.

iaf du inte visat nån svartsjuka innan så e du väl inte kontrollerande iaf du skickar ett sms å säger att du e sjuk

• Good News

Me snälla du vad jobbigt!!!
    Eftersom han berättade för dig att han var otrogen i ett tidigare förhållande så har han troligen dåligt samvete och bestämt sig för att inte göra så mot dig. DEt enda du kan göra är egentligen att lita på att det är sant.

• Gillis

Han var nog inte lycklig med sitt ex om han var otrogen två gånger. Har han varit otrogen mot dig? Berätta för honom om din oro, man kanske kan lösa det genom att han skickar nåt gulligt SMS när han är ute bara för att det ska kännas tryggt för dig!

Hoppas att han kommer hem snart så du kan slappna av!

• Anonym

TS här:
    Ja, det är fruktansvärt jobbigt!!
    Mina händer är som isbitar men jag svettas...helt sjukt!
    Han vet SÅ väl att jag mår så här, jag grät när han gick nu ikväll.
    Har pratat med honom en gång i kväll, då han ringde vid 21:30, han pladdrade på (va lite full...)
    Jag sa som det va, att jag går i cirklar och har till och med spytt... Han blev lite irriterad tror jag... det lät så...

Försökt många gånger att prata om dom här gångerna han va otrogen men han byter samtalsämne illa kvickt.
    Har frågat om han ångrat det, svaret blev att han ångrade sig dagen efter men hade inte svårt att se sin flickvän i ögonen efter det.........

• Anonym

T.S här:
    Gillis! Det är PRECIS vad jag hade behövt, några gulliga SMS!
    Men icke....
    Han ser hans utgång som någon slags "medicin" mot min oro och svartsjuka....

• cattis

TS, svartsjuka är oerhört jobbigt att genomlida, men det är precis lika jobbigt för din partner. Du skriver att "han ser hans utgång som någon slags medicin mot min oro och svartsjuka". Det är antagligen mitt i prick! Jag kan egentligen bara tala för mig själv, men jag tror det stämmer in på fler. Om man lever i ett förhållande där ens partner är svartsjuk trots att man inte gjort något (han har ju inte varit otrogen mot dig), så blir man till slut så arg, frusterad och sårad (svartsjuka = misstro) att man bara vill komma iväg och det leder i sin tur till mer svartsjuka. Det blir en ond cirkel.

Om du ofta är svartsjuk skulle jag vilja råda dig att få hjälp att hantera svartsjukan. Du mår just nu riktigt dåligt, din partner verkar oxå må dåligt och bilden av hans tidigare otrogenhet kommer att följa dig tills den blir bearbetad. Jag tror inte din sambo hittar på något dumt alls, han vill antagligen bara komma bort några timmar, men jag tror uppriktigt att ni måste göra något åt det du känner. Svartsjukan är inte inom rimliga gränser om du spyr när han går ut. Då är något fel.

Hoppas du snart mår bättre! *kram*

• Anonym

Jag var otrogen mot min fd men skulle ALDRIG vara det mot min nuvarande sambo. Oroa dig inte för vad som hänt i hans tidigare förhållande. Det finns inget som säger att han skulle vara otrogen mot dig bara för att han varit otrogen tidigare.

Du måste kunna släppa ut honom. Jag tycker inte riktigt att din svartsjuka låter befogad så jag tycker att du ska se till att inte ringa eller kolla honom, sånt är inte roligt när man ska gå ut med kompisarna. Släpp honom! Är han så dum att han är otrogen får ni ta det då!

• Pallas

Du måste söka hjälp för din svartsjuka. Den är INTE din killes ansvar på något vis. Du ska inte behöva må sådär illa varje gång han inte är med dig och lösningen är definitivt inte att han aldrig går ut ensam. Det brukar inte vara någon bra grogrund i ett förhllande heller.

Det finns sätt att lära sig leva med risken att bli bedragen

• TigerLily

Du kanske kunde skicka ett gulligt sms till honom? Önska honom en trevlig kväll eller nått annat "lättsamt", Då blir han ju bara glad å tänker nog på dig extra mycket! *tipsa*
    Svartsjuka är jobbigt, har själv varit enormt svartsjuk så jag vet hur det känns. Hoppas att det löser sig....försök att ta ett varmt bad, sätta på lite "glad" musik å sen försöka sova iallafall.....

KRAM!!!

Svar på tråden Jag är SJUK av svartsjuka o oro