vård av dildo!
När man använder dildo ska man använda kondom på den då? Eller går det lika bra utan (tänker ur en hygienisk synvinkel)
Kan någon tipsa om hur man ska vårda sin leksak?
När man använder dildo ska man använda kondom på den då? Eller går det lika bra utan (tänker ur en hygienisk synvinkel)
Kan någon tipsa om hur man ska vårda sin leksak?
Jag skulle tro att man kan använda dildo utan kondom men man ska nog vara väldigt noga när man ren gör den efteråt. Finns säkert något steriliseringsmedel man bör använda och särskilt sätt att förvara med.
behövs inga kondomer men rengör den efteråt
Det duger utmärkt att tvätta dom med tvål och vatten. Finns även speciellt steriliseringsmedel, men det är absolut inget måste.
Tvål och vatten är inte bakteriedödande.
Använd Hygien så du inte riskerar infektioner, bakterierna ligger och gror mellan gångerna du använder den...
Finns nästan överallt där sexleksaker säljs, kostar mellan 79-99 kr. Har man jellydildo rekomenderar jag att man smörjer in den med silikonbaderat glidmedel efter rengöring så håller den sig kanonfin länge!!! Tänk på att har du två dildosar i jelly så förvara dem separat annas smälter jellyt. Förvara gärna dildon i en vanlig fryspåse!
Tvättar du tampongen också med tvål och vatten efter du använt den??? Där är lika mycket bakterier som på dildon om du tvättar den också med tvål och vatten.
Använder man tvål och vatten så torkar dildon och där blir sprickor. Särskillt om det är en dildo i jelly. I sprickor (som kan vara osynliga för ögat) så bildas bakterier. Är där bakterier, så har man garanterat svamp som ett brev på posten. Det bakteriedödande medel som är framtaget just för sexleksaker heter Hygiene. Säljs i sexbutiker eller på Ellos.
Använd inte sjukhussprit som också är uttorkande!
Jag jobbar själv som säljare av sexleksaker sen 2 år tillbaka oh förvarar alltid mina leksaker separerade från varann just i fryspåsar.
Alltså: Hallonblomma: Använder du dina tamponger flera gånger?
Knappast. Men jag skulle heller aldrig få för mig att använda min dildo flera gånger utan att rengöra den mellan varje gång.
Det var bara en jämförelse jag gjorde som de flesta säljare använder sig av just för att visa hur mycket bakterier som finns på en dildo om man inte rengör den.
hallonblomma:
Jaha, då fattar jag =)
Jag gjorde misstaget att inte tvätta kaninen ordentligt en gång, och aj aj aj vad ont jag hade efter nästa gång.
Fick svamp så det tjongade om det.. Det gör jag inte om.
GAH! Inte tvål och vatten, det skapar minisprickor i produkten som sedan blir en mycket bra grogrund för bakterier som ger upphov till bl.a. svamp.
Hygiene rekomenderas.