• Dream Of You

Jeans för bredhöftade?

Nu tänker jag fråga den visa FLskaran.. Existerar jeans för folk som har breda höfter?

När jag provar jeans händer det i stort sett jämt att jag drar på mig dom och upptäcker att de är för tajta i midjan. Jag kan knäppa men då hänger ju allt fett över, hur snyggt är det?
    Alternativt så är de lagom i midjan men då är dom ju slappare än slappast i benen.

ELLER så drar man upp byxorna lite så de ska passa i midjan men då får man ju kameltå istället.

FINNS jeans för såna som jag?
    Eller är det bara jag som är misskapt?

• Svar på tråden Jeans för bredhöftade?
  • linnsans

vad har du för storlek i jeans? tum alltså?

• Dream Of You

hm. Oj det som jag är så dålig på. 30-nånting iaf :P
    Jag har 42/44 annars.

• linnsans

Ok. Har du gått till en välsorterad jeansbutik och bett om råd?

• Dream Of You

Nej.. det finns inga såna här :P

• tjötas

Prova prova prova prova... Det är det som gäller! Att hitta just den modellen som funkar för dig. Jag gick, för ett par år sedan, igenom i princip alla jeans jag kunde hitta. Både billiga på kedjor och dyra märkesjeans. Tog hjälp i bra affärer (där personalen är kunnig och hjälpsam) och provade allt, även sånt jag egentligen inte trodde skulle passa. Hittade till slut en modell som passade perfekt, köpte tre par i olika tvättar (Levi´s 529). Nu görs inte just den modellen längre så när de jeansen är utslitna får jag börja om från början igen.

Jag har breda höfter och lite mage och rejäla lovehandles (är, i matchvikt, också ca 42:a, men nu har jag nyligen fått barn). Jag tycker ett par jeans som inte är för låga men absolut inte med hög midja passar bäst. Linningen ska sluta strax över det bredaste på höften, om du fattar vad jag menar. Glipar det bak i svanken har du för stor storlek. Välj aningen tajta jeans, de formar sig efter dig och ger med sig lite. Välj bra fickor, de får inte sitta för långt ifrån varandra för då blir effekten att du ser bredare ut. Välj gärna ett par med lite bootcut, för om du har breda höfter är det snyggast att kompensera det med lite vidd där nere, annars hamnar fokus just på höfterna (morot-effekten). Om du liksom jag har lite rejälare lår också, så tänk på att de inte ska vara för tajta över knät utan börja "rakna" strax ovanför knät.

Min egen erfarenhet är att det är bättre att satsa på kvalitet och betala lite mer. Vissa människor kan ju dra på sig vad som helst och det passar perfekt, jag förstår att de köper många jeans, och billigare. Men när man måste leta ihjäl sig efter det perfekta paret är det bättre att ha få och välsittande. Så när du hittar de perfekta jeansen, köp flera par på en gång!!

Långt blev det, utan att ens egentligen svara på frågan

• Dream Of You

Betania - men tack för tipsen ändå

linnsans - I Härnösand.. Ångermanland.

• linnsans

Ok, men typ JC eller liknande kanske finns eller? Carlings?

• jenang

Prova dig fram. Jeans är svårt att hitta, jobbar i klädbutik så jag vet Gå till en butik och be om en som ska hjälpa dig så hittar ni nog en modell som passar Lycka till!

• Dream Of You

Inte här i stan. I Sundsvall finns det Jc alltså.. 5 mil bort, men där är ju storlekarna mindre än på barnavdelningen på H&M.

• panki2

lee jeans modell Desoto är bra för lite runda

• jenang

panki2- du har rätt vi säljer bra av den modellen till de lite mer bredhöftade!

• linnsans

JC har väl bra tumstorlekar? Kanske olika från olika butiker?

• TisseTiger

Jag hade alltid Levi´s 509:or förut, men även Lee Desoto fungerade bra för mig. Har väl annars ofta samma problem som dig.
    Nu har jag ännu större problem dock med massa extra grav kilon runt magen kvar och ännu bredare höfter efter graviditeten. Men, men det får jag ta tag i efter jag slutat amma.

• Dream Of You

panki2 och jenang - Vart hittar man såna då? Vilka butiker säljer Lee?

• panki2

Jc säljer dem super bra modell med lite streth i och lite bootcut jättefina!!!

• Laire

Inne i Sundsvall i galleria In finns det en jeansaffär, har aldrig handlat där själv men de verkar bra, tre minuters gång från busstationen.

Sedan, har du verkligen kollat JC? Jag har ordentlig övervikt och är jättekort men hittar jeans där, man måste bara fatta hur de lagt upp butiken med storlekarna.

Allmänna opinionen är ingenting annat än det folk tror att andra tror
  • Dream Of You

Laire - Okej, har inte varit o checkat gallerian än. Har inte varit på JC allt för ofta heller. Mkt möjligt att jag missat en del :P

• Banana82

kan också lägga in en jeansfråga... jag är i behov av nya jeans då mina favoritpar drar på sista versen... vilka jeans passar om man har raka höfter, mycket rumpa, är kraftig (42-44) och breda lår

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
Svar på tråden Jeans för bredhöftade?