• eriika

" Plast mamma "

För ca 7 månader sen gjorde tog de slut mellan mig och barnets pappa. Nu har han träffat en ny tjej, dom har väl varit tillsammans ca en månad. Hon har redan börjat kallas sig "plats mamma" åt min son, vilket ja inte accepterar, har pratat med pappan om de och han tycker det är okay.

Min fråga är, vad tycker ni??

• Svar på tråden " Plast mamma "
  • Killarna Larsson

Hehe.. jag hade nog inte heller velat ha det så...
    o jag själv... om ja hade träffat någon karl som har barn sen tidigare så hade jag aldrig kallat de barnet för platsdotter.. ex..

Det e väl kanske lite annorlunda om man har varit tillsammans med barnets pappa i ett antal år eller så..

• Camillie84

Har en kompis som precis blivit tillsammans med en kille som har ett barn, hon kallade sig för styvmamma redan innan hon hade träffat barnet, tyckte det lät fel... Skulle inte heller ha gillat det faktiskt, man kanske ska känna barnet lite bättre innan man börjar kalla sig själv för sånt!

• Amine

Har levt tillsammans med min sambo i 7 år och anser mej fortfarande inte vara plastmamma till hans barn. Jag är inte av plast( eller låtsas för den delen) och inte deras mamma. Däremot har barnen av och till redan från början kallat mej deras "plast/låtsas mamma" - av en anledning som jag aldrig kunnat förstå men härom året frågade jag den stora killen (14 år då) och då säger hjan som den mest självklara sak i världen att det var så mycket lättare för då behövde dom aldrig förklara mer, sa dom mitt namn så kom det alltid en följdfråga vem jag var. Ganska logiskt. Jag kna själv ibland känna att jag saknar en benämning på hans barn när jag pratar med ytliga bekanta, ibland känns sambons söner lite... osmidigt, men j har inget bra alternativ, just i dom här fallen, annars pratar ju om dom med namn så klart.
    Så mitt råd är att inte hetsa upp dej för mycket, det finns säkert viktigare saker i ert "förhållande" (alltså ditt, exets och hans nya) som är tar kraft och energi.

• linnsans

kanske inte hör hit, men jag har alltid kallat min "styvmamma/plastmamma" för bonusmamma. tycker det låter mycket bättre... bara en tanke..

bonusmamma-bonusbarn

Svar på tråden " Plast mamma "