• Bananer i Pyamas

tät i näsan och rosslig andning sedan födelsen. Någon mer?

Vår dotter som nu är 8 veckor har varit tät i näsan och haft rosslig andning sedan födelsen. På BVC tar de inte vår oro på allvar utan säger att barn brukar rossla. Men inte hela tiden!? Har aldrig hört ett barn låta så mycket som hon gör. Någon mer som har ett barn som rosslar jämnt?

• Svar på tråden tät i näsan och rosslig andning sedan födelsen. Någon mer?
  • Killarna Larsson

Kanske har nåt me polyperna att gö...
    gå igen o be dom kolla henne.. det skadar inte att gå flera ggr

• April Mamma

Vår son rosslade mycket i början,den första veckan..vi droppade i saltlösning i näsan på honom o det underlättade en del...till oss sa dom att det kunde vara fostervatten som ligger kvar. Men det låter ju konstigt att det skulle vara kvar i 8 v...ring till sjukvården i stället för bvc i fall ni är oroliga.

• sandra1978

min lille kille rosslade jättelänge...har typ slutat nu (han är 4 mån) var oxå orolig men fick samma svar som dig.
    Tät i näsan var han däremot inte.
    tror det är super vanligt med rossel.

• Lilla My77

Min son är 10 veckor å har gjort det i ett par dagar...oxå tät i näsan..jag använder renässansdroppar....funkar bra..sen tog jag tops å petade i näsan..fick ut allt snor som var besvärligt..

• cissi77

Träffade en bebis idag som är 10 veckor och är super täppt och rosslig och pga av det så vaknar han stup i ett de hade sökt för det och träffat två olika barnläkare som sa att det inte var något att göra åt det utan det växer bort. Han snarkade även

• Bananer i Pyamas

Vi har kört koksaltlösning och även nezeril i 3 dagar utan resultat. Verkar inte som hon är snorig - kommer inte ut så mycket när vi suger med näsfridan.

• lingonblad

Vår son har haft rosselljud sen han föddes, det har blivit lite mindre med tiden (är nu 7mån). Han låter ungefär som en perkolator =) När han blev lite större var det mest när han var koncentrerad.

• Bananer i Pyamas

Lingonblad
    Har ni fått reda på vad det beror på? Låter ju jätte jobbigt för henne, finns det inget man kan göra för att underlätta?

• MessyTessy

Ja, min äldsta dotter rosslade, då hon var 9 dagar ringde jag BVC som sade att det var normalt.
    Den natten blev jag så orolig då det pep om henne då hon andades, så vi åkte till barnakuten.
    Där kollades hon, och det var ingen fara men de sade att hon hade känsliga luftvägar.
    Hon fick infektionsutlöst astma som 1-åring och hade det vid varje infektion + krupp, men den är borta nu då hon 3½ år.
    Beställ tid hos barnläkare om du är orolig, gå hellre en gång för mycket Lycka till!

• Sante

Samma här, Isac är snart 3 månader,han rosslade när han var 1-2 v. gammal,enligt läkaren så är vissa barn trånga i luftväggar men det växer bort,därför är vi så försiktiga o undviker stora folksamlingar o trånga affärer nu när det många som är sjuka,själva tvätta vi händerna noga när vi är med honom

• Sante

glömde skriva att han rosslar fortfarande fast betydligt mindre,det händer att han snarka på natten!

Svar på tråden tät i näsan och rosslig andning sedan födelsen. Någon mer?