Överklaga interimistiskt beslut till svea hovrätt
Hej!!
Hur går man tillväga när man ska överklaga ett interimistiskt beslut till Svea Hovrätt angående umgänge med barn.
Hur lång tid kan detta ta?
Skulle vilja veta lite om det!
Hej!!
Hur går man tillväga när man ska överklaga ett interimistiskt beslut till Svea Hovrätt angående umgänge med barn.
Hur lång tid kan detta ta?
Skulle vilja veta lite om det!
Kan man verkligen överklaga ett interimistiskt beslut? Är det inte bara det slutliga domen som kan överklagas?
Interimistiskt beslut = tillfälligt beslut som gäller tills den riktiga domen kommer
Oj, skulle inte ha varit anonym andra gången
Eftersom det är ett interimistiskt beslut så har den "riktiga" domen inte kommit än, är det inte bättre att vänta på den(som kan vara annorlunda) innan du funderar på att överklaga? Som föregående sa så är den ju bara tillfällig
Hör med din advokat. Det är han eller hon som ska fixa allt sådant åt dig.
Advokaten var chokad över beslutet och sa definitivt att vi skulle överklaga..
Jag bara undra av ren nyfikenhet..
Ingen annan som vet något om det??
Om din advokat anser att ni bör överklaga, gör det! Då måste du skriva på en fullmakt åt advokaten, sedan skickar advokaten in överklagan, sedan tar det en vecka ungefär innan man får svar.
interimistiskt beslut går att överklaga till hovrätt.
alla mål som rör vårdnad o umgänge handläggs med förtur, men det kan ändå ta allt från ett par dagar till ett par veckor.
som sagt så tar de upp ärendet så fort de kan. det vanligaste är dock att hovrätten fastställer interimistiska beslut. men du har ju heller inte så mkt att förlora på att överklaga, du betalar ju bara dina egna rättegångskostnader.
diskutera med din advokat tycker jag. du kan oxå själv ringa till hovrätten o få information om ditt måls handläggning efter att det kommit in. jag vet att många som har ombud tror att allt måste gå genom dom. men ibland kan de vara upptagna o svåra att få besked av , då kan du ringa själv om du vill.