Endo och klimakteriet i 6 mån....
Har ganska nyligen börjat med utredning och har upptäckt och även opererat bort endo. Min läkare sa att det var ganska mycket (så jag tackar min lyckliga stjärna att jag faktiskt inte haft så ont av den) och nu vill hon att jag ska ta sprutor så att jag sätts i klimakteriet i 6 mån. Första sprutan avklarad och jag säger bara att det kommer att bli ett lååångt halvår! Jag börjar gråta för ingenting hela tiden och är lite väl bitchig ibland. Jag vill gärna höra lite kommentarer från er andra som gjort liknande behandling. Hur gick det för er? Jag gör den ju inte för att förbereda för IVF utan vi ska försöka med en "spontan" gravitidet (hur det nu kan kallas spontant med att ha planerat och räknat dagar i två år). Vilket innebär att om vi inte lyckas med det så måste jag ju göra samma behandling igen i 6 mån om det blir IVF! Det är ju inte klokt! Ska jag be henne korta ner tiden till 3 mån? Vad jag förstår så är det för att hämma tillväxten av endo och öka möjligheterna för en graviditet. Är det en bra behandling?
Ja, det blev lite långt men det är lite frågor och funderingar och framförallt KÄNSLOR, jäkla hormoner
//Trollan