• taco

Alcudia Mallorca

Hej!

Ska ev åka till Alcudia, i slutet på maj nästa år. Min dotter kommer då vara 9 mån o min son nästan 6 år. Tänkte höra vad man bör ta med sig i tex matväg, välling, blöjor och allt sånt.
    Är det varmt i slutet på maj?

Hoppas nån kan ge mig lite svar.

Kram

• Svar på tråden Alcudia Mallorca
  • baby2006

Vi ska också åka dit fast inte förrän i augusti nästa år. Våra barn kommer att vara 1, 3 år då så jag tar gärna emot tips när det gäller vad man bör ha med sig på resan..

Vilket hotel ska ni bo på? Vi åker med Fritidsresor och ska bo på Blue Star Viva Blue....

Stolt mamma till Ludvig-04 & Ebba-06,
  • taco

Vi ska nog bo på Sea club, det är ving.

• Moonfisher

Vi ska åka till Alcudia i maj också. Vår dotter är då 6 månader.
    Ska bo på Club Bellevu med Ving!

• taco

Vi har nu bokat o åker den 25 maj, ska bli riktigt skönt.
    Vi ska bo på Sea club, det är Ving. Tror det ligger nog granne med Club Bellevu.

• ebben

vi bodde mitt emot sea club! på .....nä,jag minns inte vad det hette?! shit.Håller på bli gammal o glömsk!!
    Jaja,vi såg sea club ,på andra sidan gatan! Då hade vi bara en dotter som var typ 6 år eller nåt.

• ebben

viva sunrise-var tvungen in o kolla!!

• baby2006

Ni som har varit ute o rest lite, hur mycket fickpengar har ni gjort av med på en vecka?
    Vi kommer att vara 2 vuxna o 2 barn i åldrarna 1 o 3 år..

• Karisma

Vi for till Mallorca, Alcudia i början av Juni. Det var jätte härligt väder. Alldeles lagomt varmt. Vi åkte med Ving och bodde på Las Piramides (Tror det stavades så)

Min brorsa som var 6år då hade jätte roligt. Ang välling och så, så vet jag tyvärr inte.

Kram K.

• LeJoNbErG

Vi ska åka till mallorca den 19 -26 maj 2007. Jag min man och vår son Walther då 1 och 5 månader. Ska bo på Hotell Siesta.
    Nån mer som ska dit så hör gärna av er.

kram

• Annan

Vi var i Alcudia september -05 med vår dotter som då var 13 mån. Jättebra ställe att åka med barn som jag varmt kan rekommendera. Lång bred strand och många restauranger utmed strandpromenaden. Inte en sur min på nån restaurang när man kom med barn!!

Blöjor finns det så det behövs inte släpas med, välling vet jag faktiskt inte men jag tror att det nästan bara är vi i Sverige som har välling så det kanske är svårt att hitta (jag vet att vi hade med grötpulver..) Barnmat finns på burk men om jag kommer ihåg rätt så tror jag att all barnmat var utan bitar vilket vår dotter inte gillade. Men det är inga problem att köpa "vanlig" mat och ge till de små. Vi bodde på Las Piramides, Ving hotell.

• baby2006

Annan:

Hur mycket fickpengar hade ni med er för den veckan ni var där nere?

• Annan

baby2006: Oj, det har jag faktiskt ingen aning om, åkte på en familjeresa tillsammans med sambons pappa och bror med familj så vi betalade lite från och till. Vi använde kort till det mesta och jag kanske kan gissa på att vi gjorde av med runt 4000 kr (ganska mycket gissning...).

• ebben

baby2006-vi har gjort av med MASSOR av fickpengar! vi har INTE lagat nån mat själva utan ätit ute allt,o köpt massa fika,o glass,o mycket "onödigt! såsom att plocka mjukisdjur i såna där automater mm.
    Kan dock inte säja nån summa........då det är gubben som har hand om plånboken då vi är ute.......

• Ashly

Lyckostar alla ni som ska till Alcudia i sommar!! Jag var där med mina två flickor förra året i början av maj. Flickorna var då 2 och 5 år gamla. Vädret var lite väl svalt för min smak. Var där första veckan i maj. Ta med egen välling. Blöjor också om det får plats, för dom är dyrare där. Om ni vill koka gröt till frukost, ta med egen visp!! Min äldsta dotter äter gröt varje frukost, hade med egen, och gissa vår besvikelse när vi insåg att det inte fanns en vanlig visp på hotellet!! Bodde på Viva tropic. (Ving)

baby2006-ang fickpengar. Vi gjorde av med 400 euro på en vecka. (en vuxen och två barn) Vi snålade inte, utan åt ute på restaurang varje dag. Barnen fick mkt glass och läsk. Det blev över till lite shopping också.

• en vanlig jävla muffins

åååh, har varit där, bott på "viva Tropic".. gud så underbart!

Hoe, hoe.. Merry fuckin' christmas!
  • Fialotta 85

Någon som bott på Las gaviotas???
    Ska dit 6 maj ...
    Med min man och våra dötrar 2,3 år...

Svar på tråden Alcudia Mallorca