• Anonym (orolig)

Ang lergigan comp

Har fått det utskrivet pga grav-illamående, men mår dåligt ändå. Illamåendet blir bättre, men jag tycker att jag får mera ångest. Lergigan ska ju vara ångestdämpande oxå, men kan det vara så att koffeinet och effedrinet i tabletten gör att jag får ångest och mår dåligt? Nån som har upplevt det? Borde kanske be att få vanliga lergigan istället för comp?

• Svar på tråden Ang lergigan comp
  • smurfisar

MAn kan få ökad ångest av tabletterna i början men det är övergående.
    Kramiz

• Anonym (orolig)

Har du haft dem?

• smurfisar

Jag har både haft dem för ångest och för illamående.

• Anonym (orolig)

Men hjälpte lergigan comp mot din ångest?

• smurfisar

Efter ett tag då jag tog 4 om dagen på regelbundna tider

• Anonym (orolig)

Vad tror du om min teori att koffeinet och effedrinet kan göra det värre?? Jag tål inte koffein i vanliga fall, blir nervös av det. Effedrin är väl nåt som kan göra en orolig, eller?

• Anonym (orolig)

Hittade det här ang efedrin:

"Om du lider av ångest eller oro är efedrin överhuvudtaget olämpligt. Efedrin stimulerar hjärnans nor-adrenalin-system. Hos en person med ångest och oro överarbetar troligen den delen av hjärnan redan och efedrinet försämrar situationen ytterligare".

• Anonym (Lergigan)

Kan du inte ta Lergigan utan koffein? (finns ju också, Har jag tagit. Den GJORDE mig i o f s HUR TRÖTT SOM HELST i början. Men sen vande jag mig.)

• Anonym (Lergigan)

Jag har faktiskt ätit Lergigan hur många år som helst ska jag erkänna. Det har blivit ett litet beroende
    Jag borde nog lägga ner dem, då jag har taskig syn ju Påverkar lite.

• Anonym (jag med)

Jag fick oxå otroligt ökad ångest i början, vågade inte ta dem mer

• Anonym (orolig)

Då kanske jag e inne på rätt spår då. Jag e hellre trött än att ha ångest och vara nervös hela tiden.

• Anonym

Jag äter lergigan 25 mg och jag tycker att dom hjälper om jag tar dom i rätt tid, dvs så fort jag känner att jag tänker konstiga tankar. Om jag väntar för länge så hinner ångesten sätta igång och då får jag ha den resten av dagen. Börjar jag dessutom att försöka tänka bort oron genom att tänka på allt positivt omkring mej och sätter mej för mej själv och andas lugnt så mår jag bättre efter en stund. Men det måste också ske innan ångesten blir för svår, därför undviker jag allt vad stress heter, säger till alla i min omgivning att jag vill vara ifred och tänker bara på mej själv.

• Anonym (Lergigan)

Jag fattar inte det här med koffeinet.
    Det är väl inget koffein i??
    Jag ska tala om hur jag blev första gången/tiden, av Lergigan.
    Jo, jag hade inte sovit på en månad, och var fullständigt knäckt, av sömnbrist.
    Så tog jag Lergigan.
    Jag blev så TRÖTT, så TRÖTT, så jag inte ens kom upp
    Jag bara sov. Kom inte iväg till jobbet alltså. Det var hemskt. (Länge sen nu, dock!)
    Sen gick det en tid, och jag tog en oerhört liten dos av den (en halv tablett av 25 mg typ).
    Jag vande väl in mig. Men jag fick oerhört lågt blodtryck, och var trött och sävlig av den.

Detta var som sagt var MÅNGA år sen.
    Allt eftersom åren gått, har jag tagit den till och från.
    Nu är jag så van vid den, så den har inte ens effekt
    Jag kanske har blivit "tablettoman"
    Äter ju cipramil, imovane (till natten)-rätt så regelbundet, samt Alvedon (rätt så mycket. En varje kväll nästan)

Man blir väl avtrubbad antar jag !

• Anonym (Lergigan)

Nu läser jag TS lite bättre. Du skriver ju där att det är Lergigan comp, som har koffein i sig.
    Hm, ja, de var väl inte aktuella för mig, eftersom jag vill "bli sovig" till natten.

(Men som sagt, det är ju inte kul att bli så trött så man däckar av dem HELLER)

Svar på tråden Ang lergigan comp