• Mimic

Fråga om servisen Gröna Anna

Kommer få en nästan komplett servisen av Gröna Anna. Allt är daterat i slutet av 1800 och början av 1900talet. Är det någon som vet på ett ungefär vad servisen kan vara värd idag? Finns det delar att köpa idag för att göra den komplett?

• Svar på tråden Fråga om servisen Gröna Anna
  • Cilota

På tradera kan du ju se vad de går på som auktion
    www.tradera.com/search/imp.aspx%F6na%20anna&catid=2011

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Cilota

www.spegeln.com så kan du kolla vad delarna kostar i antikaffärerna.

Grattis till en fin servis förresten

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Mimic

Tack för "grattiset" och länkarna.. Får den av min gamla Farmor då hon ska flytta och har ej plats för den längre.. Den är i fint skick så ska fortsätta vårda den ömt

• Cilota
    Mimic - ja det tycker jag verkligen. Jag har ett vitrinskåp med en gammal matservis så alla kan se de fina grekerna
  • Cilota

grekerna = grejerna

• lillith

Ja den produceras fortfarande så den går att komplettera. Tror dock att det finns 2 olika gröna nyanser och om din är så pass gammal så är det inte riktigt samma nyans som görs idag.

• Annaloo

Gröna Anna slutade tillverkas för ett par år sedan, och sista året fick man specialbeställa, så det kan vara svårt att hitta nytt. Å andra sidan ser de nya lite annorlunda ut, lite mörkare gröna med en vit rand.
    Det borde finnas rätt gott om second-hand dock, folk som inte har hittat extra delar...

Det är en jättefin servis, dock, lycka till!

Min nya baby är på 193 kvadrat
  • TheReLe

Eftersom den nyligen gått ur produktion är den förmodligen inte värd speciellt mycket på tex en auktion men visst finns det de som betalar mycket för vissa delar ändå.
    Nä du, spara den några år till så stiger värdet efterhand

• Väsbybruden

Å den servisen är underbar, jag har själv ärvt en sådan. Ganska dyr att köpa delar till men man kan ha tur att hitta lite billigare i second hand butiker. Men man hittar ju aldrig samma som man redan har, fast det är ju roligare att sätta fram 8 ungefär likadana tallrikar än bara 7 förstås. Men var försiktig, diska den för hand!

• Supermamsen

Räkna 25- 100 kr per del så har du summan ungefär på din servis.

Gröna Anna är en jättefin servis men jätte vanlig i sin typ.

Denna serie tillverkas just för att vara fin servis vilket gör att alla varit så rädd om den så det finns mycket delar kvar att köpa ute på marknaden.

Den finns många hem och eftersom så många sparat den så blir värdet mindre

Affektionsvärdet är värt desto mer.

Svar på tråden Fråga om servisen Gröna Anna