• Anonym (Kaffedraken)

    Förskola i Lund

    Jag undrar vad ni har för erfarenheter med förskola o dagmamma. Vi funderar om vi ska sätta vår son hos en dagmamma eller förskola. Kanske Monterssori ? Vad har ni för erfarenhet av det ?
    Kan ni rekommendera nåt bra ställe i Lund ? Eller bra dagmamma ?

  • Svar på tråden Förskola i Lund
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är bäst att ni väljer flera olika förskolor, daghem, montessori och att ni besöker dem, för då kan ni bilda er egen uppfattning hur de jobbar, hur stora grupper de har osv.

    Min dotter går på en förskola, småbarnsavdelning med 11 barn och tre förskollärare. Tycker det är rätt så lagom.
    Hon var 15½ månader gammal när hon började.
    Inskolningen gick rätt så bra, grät lite i början men nu tycker hon att det bara är kul.
    Ska tillägga att pappan har sköt inskolningen, så det var kanske därför det gick så bra.

    Lycka till!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Välj INTE Duvan, Duvungen eller Duvkullan! Vill du veta varför, så skriv i min inbox.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tänk på att om ni eller barnet inte trivs med dagmamman, kan det bli svårt. På dagis finns flera personal att vända sig till. Men dagmamma är en mindre grupp.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina barn givk på snorres daghem "pysslingen" på linero i lund.
    De är ett super bra dagis tycker jag.
    Vi flyttade så därför går vi inte kvar där.
    Tydligen har pysslingen fler dagis runt om i landet.

    Kolla in på www.pysslingen.se/

  • Anonym (Kaffedraken)
    palmblad skrev 2006-12-22 15:37:57 följande:

    Välj INTE Duvan, Duvungen eller Duvkullan! Vill du veta varför, så skriv i min inbox.


    Hej palmblad,
    Jag har fått en plats till min flicka i Duvan men när jag läste din kommentar så blev jag nyfiken på att veta mer. Vet inte hur jag kan skriva i din inbox.
Svar på tråden Förskola i Lund