Gå bil med ryggstöd VS Bobby car...
Vad tycker ni är bäst till en 11månaders som håller på att börja gå??
Finns bobby cars i rosa (ej på internet) ?
Vad tycker ni är bäst till en 11månaders som håller på att börja gå??
Finns bobby cars i rosa (ej på internet) ?
Ja rosa Bobby-car finns..
Min son fick en Bobby car när han fyllde ett år. Den används flitigt även nu när han ska bli två. Räknar kallt med att den kommer att fortsättas användas även sen.
Så Bobby-car kommer säkerligen att användas mer än en gå-bil.
Bobbycar är betydligt mer användbar än en "gå bil" mina äldsta barn använde sin bobbycar tills dom var runt 5år, dö kul att sparka sig fram på
Ett åringen ska få en rosa bobbycar nu i jul, vi köpte våran på BR leksaker
Rosa finns på Coop Forum. Just när han ska träna sig på att gå är en lära-gå-variant bättre. Bobby car har han roligt med länge. Beror sig på vad ni är ute efter.
Det känns ibland som gåbilarna är så "skraltiga", dålig kvalité lixom men jag vill absolut ha en rosa Bobby Car så frågan var egentligen om jag ska vänta med den och köpa en gåbil så länge...
En kompis till oss har en gåbil, och den välter ju hela tiden! Jag tycker inte den funkat bra alls som stöd när barnen börjar lära sig stå och gå! Köp hellre en lära-gå-vagn nu till jul, och en rosa Bobbycar som nån slags sommarpresent!
Är det tänkt att barnet ska använda bilen som en "läragå bil", dvs ha lite stöd och gå så kanske ni ska välja en gåbil före bobbycaren.
Min dotter använde dock aldrig läragåbilen som stöd, allt hon har gjortr med den är att lassa i klossar i den lilla "lådan" som är under sitsen
Mina två äldsta började använda sin bobbycar runt 9månaders ålder till att åka runt med, minstingen har tyvärr varit för kort och når inte riktigt ner till golvet ännu.
Jag tycker att en gå-vagn är mycket mer stabil (och de flesta kan man ställa motståndet på så att den inte rullar iväg jätte fort i.e. blir enklare att gå med i sin egen takt) än en bobbycar.
En bobbycar är ju kul att sitta och spraka på men ska man gå med den framför sig (innan man har lärt sig och har full balans) så välter den väldigt lätt.
Min son har både och och båda leker han lika mycket med fortfarande (2 år).
Vi har en lära-gå-vagn så då kanske det är bobby car som gäller
Tyckte gå-bilen verkade kul med pianotangenter, ljud och saker hon kan leka med....
Har ni en lära gå vagn tycker jag absolut ni ska satsa på en bobby car
Svalis; Men tycker hon att gå-bilen är rolig? Det känns som min dotter kanske skulle uppskatta den mer just nu än en bobby car med tanke på ljuden och de andra sakerna som inte finns på bobbyn...
Min dotter lastar klossar i sitsen och det är typ den enda hon gör med gåbilen, händer att hon fingrar lite på knapparna som låter men hon går väldigt sällan runt med bilen eller sitter på den...
Just gåbilen klassar vi som ett mindre lyckat köp, men å andra sidan så har vi kompisar vars barn både går och kör runt masssor med sina bilar...
Svamligt svar som inte är mkt till hjälp
Nu blev jag ju ännu mer osäker haha
Men om jag säger så här då;
Jag kommer att ge henne en Bobby Car det vet jag, är det då värt att köpa en gå-bil först?
Dvs gå-bil till julklapp och bobby car när hon fyller 1år?
Hur låter det?
Då känner jag mig nöjd Hoppas lilltjejen också blir det!!!
Tack för all hjälp!