ettan har haft feberkramper 5 gånger, fordelat på 3 olika tilfällen.
Dom första två tilfällen var han inlagd i 2 dagar, + några dagar permittion hemma en av gångerna. Sista gången ( i slutet på november) var det bara ut och in. Har åkt ambulans alla gånger.
Dan efter emil fick sin sista kramp fik tvåan också det...fast det var inte feberkramper..Kramperna höll på i 40 minuter innan han fick sövas och intuberas så han kunde få overdos med kramplösande. Han fick aldrig nån feber.
Som tur är ringde vi efter ambulans direkt, for det började gå utover hjärtat redan hemma, när ambulansen kom..(bor dessutom precis utanför sjukhusområdet)
Tillbaka till Emil. Första gången fick han i bilen, sen senare på sjukhuset i min famn.
Andra gången fick han det när sambon busade med han, sen vaknade jag nesta morgon, på sjukhuset av at han hadde det igen.
Sista gången var vi bara hemma och lekte vanligt. Förste gången var han lite sjuk, men inget särskilt. dom andra gångerna har inte feberen kommit före under kramperna, så vi måste medicinera honom redan vid 38 grader, oavsätt allmentillstånd...(som man INTE skal göra med andra barn...tvåan får ha högre feber om almäntillståndet är bra)
Sista gången hadde vi magsjuka, så emil var nog uttorkad, jag tror det var därför...
Jonathan hadde varit magsjuk till och från i 3-4 dagar, men drack och åt bra, men var veldigt uttorkad visade det sig. Han ahdde också haft ögon inflamation, och hadde början på lunginflamation och svår bihålsinflamation. Det var derför han blev sjuk, men det är inte helt uträtt ennu...eeg'et visade inget.
(efter emils första gång gjorde han eeg, visade inget)