• Annkan

"Läppsträngen" av

För andra gången har sonens sträng som håller upp överläppen (har säkert ett finare namn men ni förstår väl) gått av.

Han blör först jättemycket sen märker han inte av det alls men det syns att den är av. Läker den åter ihop av sig själv eller kan man behöva få den sydd eller så för att den ska läka eller åtminstone stanna läkt sedan?
    Vill ju inte att han ska få någon hängläpp i framtiden!

• Svar på tråden "Läppsträngen" av
  • kingkong

min dotter trillade o slog av den, med dom sa på bvc att den läker självt...hennes satt så långt ner, så det kanske rent av va bra att den gick av, annars kanske dom hade blivit tvungna att klippa av den när hon blir äldre....

• Pilla70

min son slog av sin i somras och då sa tandläkaren att det var bra att den gått av, hans var lång och stram så det var till hans fördel att den gått av men vi behövde inte göra nåt åt det för det läkte av sig själv och han har inte problem av det nu.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Ahrodie

Min dotter hade också problem med att den satt lågt och hon slog upp den några gånger när hon var liten, speciellt när hon lärde sig gå och springa... Men idag när hon är 4 så har den liksom "krypt" upp och allt ser fint ut . Fick också svaret på bvc att det inte är någon fara, det läker ihop och hon får inte hängläpp eller något sådant. Samma som kingkong med, om hon får besvär när hon är äldre så åtgärdar dom. Men attans vad det blöder när det händer!

BF 18 maj #6
  • Siri2006

Min sån tråd gick av när jag var liten (om du menar den under överläppen liksom), den har aldrig läkt ihop.

Jag trodde att den inte kunde läka ihop för det var vad de sa till min mamma när detta hände, men det kanske beror på om den gått av helt - vilket min gjort.

Jag har aldrig överhuvudtaget haft något som helst besvär av att den är av, den verkar inte ha någon direkt funktion. Det syns DEFINITIVT inte på min läpp att den är av på mig och har aldrig gjort heller. Någon hängläpp får man inte!

• stinur

När jag för över tio år sen skulle ta bort tandställningen så klippte tandläkaren av strängen på mig för att leendet skulle bli finare, typ högre eller vad man ska säga... (jag sa att det var ok så det var inget påtvingat) och det läkte av sig själv.

Svar på tråden "Läppsträngen" av