• Dino78

Kan du titta på svartvita filmer?

Av anledning till att i stort sett varenda kotte i min vänskapskrets inte fattar hur jag kan titta på svartvita filmer...jag ÄLSKAR svartvita filmer, inte just för at dom är svartvita men för att på 30-40-talet gjordes det bra filmer. Då hade man ett manus, en regissör och skådespelare som höll upp en film. Idag är det mycket effekter, sex och våld som är den huvudsakliga delen.

DIF i själ och hjärta
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan du titta på svartvita filmer?
  • Sanna Marie

För mig är svartvita filmer nostalgi och jag älskar också att titta på dem. Bröderna Marx, helan & halvan, thrillers och komedier. Det finns ju enormt många bra filmer.

Minns att man satt ofta som barn och såg söndagsmatine, och det saknar jag idag. Nu går det ju så många svenska gamla filmer på vardager men dom är jag inte så förtjusta i. Vill helst se engelska eller amerikanska svartvita filmer.

• johannahhannah

jo visst kan man titta på s/v filmer...Åsa nisse..e lättsamt att titta på tycker jag..o helan o halvan..

• Dino78

Ja, senska känns lite fåniga Men amerikanska älskar jag!
    Min absoluta favoruit är Cary Grant.---*älskar*

DIF i själ och hjärta
  • Sanna Marie

Ja, på svenska gamla långfilmer så pratar dom ju så tydligt och konstigt på något sätt ;0)

• Vikingafrun

Jag gillar mest de svenska gamla långfilmerna. Dock helst inte komedierna utan gärna "fäbod"-filmerna...de som visar på hur man levde förr och hur heder och plikt kom framför allt annat. Allt var mera anständigt förr. Nu är det ju automatvapen och porr i varje film mer eller mindre. Så jag myser när jag ser en riktigt bra gammal film.

• dragonskin

Inga problem! Åtminstone en av Sveriges roligaste manliga komiker levde och verkade under den "svart-vita" tiden. Jag ser dem gärna!

Men min man kan inte se svart-vitt på tv:n. Men det har något med hans ögon att göra. Han får ont i ögonen och får problem. Han kan/får inte se på svart-vitt, helt enkelt!

Who needs a heart, when a heart can be broken??
  • tesssa

Älskar dessa filmer helst dans och sång filmerna.. Fred Astair... Gene Kelly...

• Fotografen

Ja, varför skulle jag inte kunna det?

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • bea85

har svårt för svartvita filmer tror alltid alltid e paj *tisss*

• Dinturiel

Ja, men helst inte. Den enda jag riktigt vill se när det gäller svart/vitt är Schindlers list.

• Dino78
    labolina79 skrev 2006-12-18 11:43:51 följande:
    Älskar dessa filmer helst dans och sång filmerna.. Fred Astair... Gene Kelly...
    Älskar Fred Astaire, har väl ett tjugotal filmer...*dyrkar*
    DIF i själ och hjärta
  • Dino78
    Plutten3 skrev 2006-12-18 11:23:00 följande:
    Inga problem! Åtminstone en av Sveriges roligaste manliga komiker levde och verkade under den "svart-vita" tiden. Jag ser dem gärna! Men min man kan inte se svart-vitt på tv:n. Men det har något med hans ögon att göra. Han får ont i ögonen och får problem. Han kan/får inte se på svart-vitt, helt enkelt! Who needs a heart, when a heart can be broken??
    Vilken komiker? *nyfiken*
    DIF i själ och hjärta
  • Slaim

Neeej det går inte... Blir så deppig :-/

• Ragnar2007

Absolut, några av mina favoritfilmer går i svartvitt. De sju samurajerna, Smultronstället etc.

Svar på tråden Kan du titta på svartvita filmer?