Skräckupplevelse på grund av vår dumhet
Har vart med om en skräckupplevelse idag helt på grund av att vi slarvat. Skulle kliva av bussen. Min sambo märkde att Emma blev konstig och pep lite. Jag kommer efter med Tricky som får panik. Bärjar skrika och hoppa. Jag trodde hon brutit benet då hon bara hoppade på tre ben.
Jag lyckades tillslut få henne att stanna upp men stumpan stod längst inne i ett hörn av busskuren och bara skakade. Svansen låg platt efter magen och hon var riktigt orentligt rädd och låg. Konstaterade att inget var brutet. Då kom jag på vad som var felet; vägsaltet. Eftersom båda hundarna hade så fina tassar förra vintern har jag inte tänkt på att kolla det i år och de har antagligen haft sprickor i trampdynorna där saltet trängt in och man vet ju själv hur salt i sår känns. Som tur var fanns det en mataffär i närheten så jag kunde springa iväg och handla vaselin att smörja tassarna med.
Min normalt kaxiga hund har varit så otroligt låg sedan detta hände och det är nu 6 timmar sedan. Hon som normalt sett älskar att vara inne i stan var som ett asplöv. Hon älskar bollar men inte ens att få leka med dem lockar just nu. Godis är okej iallafall.
Jag har sånt otroligt dåligt samvete att jag varit så slarvig men det hjälper ju inte nu. Jag kan bara hoppas att det blir bättre när hon fått sova i natt.