• jezzzica

ännu en glasskiva istället för kakeltråd...

Jag vill så gärna ha glasskiva istället för kakel ovanför abetsbänkarna i köket.

Är det någon som har detta?? Har ni bilder på det så hade jag varit supertacksam om ni hade velat visa upp dem

vad har ni bakom glasskivan? Tapet eller målat? Hur har ni fäst den?

hur lång skiva har ni och kostnad??

Många frågor från mig som är smått desperat

• Svar på tråden ännu en glasskiva istället för kakeltråd...
  • Majatåfjutt

Hej! Vill ha jag med.. Kan inte svara på dina frågor så speciellt, bara lite tankar..
    Tror det räcker att fästa dem med silikon nertill och upptill ev bakom en list, så hade jag tänkt.
    Tapeter finns det ju hur mycket underbara som helst! Något jag är sugen på är att måla väggen bakom sen skära ut mönster i "frostad plast" (självhäftande plastfilm tror jag) och sätta på baksidan av glasrutan.
    Kanske kan man ha flera glasrutor som man ställer brevid varann, för att minska risken för att förstöra allt när man ska bära det på plats.. en lång verkar svårhanterlig..
    Men jag är med tacksam för tips! =)

• jezzzica

hej!

ja visst är det snyggt

men tror du itne man kan fästa med silikon där uppe också?

Ja jag såg på roomservice hemsida där de hade gjort så som du skriver. Med plastfilm. Många små, då blir det ju fogar, något jag vill unvika genom att ha glasskiva. Men det är ju en tanke

känns som det blir så fasligt dyrt....

• joan80

Vi har glasskiva....så himla praktiskt!

Stolt mamma till två små charmtroll!!!
  • jezzzica

har ni?

har ni tapet eller målat bakom?

• cilis

hej

jag har oxå en glas skiva istället för kakel.
     vi har vår bänkskiva i glas oxå..

jag kanske har bilder i mitt galleri...man måste kolla noga.. annars kan jag lägga in lite nya.

• Mli j

cili:
    Jättefint!

Var har du köpt din tv möbel?

• jezzzica

cili:

Sypersnyggt!! Har ni glas ända upp bakom diskhon? Vet du ungefär vad det kostar?

och jag undrar också vart du köpt din tv möbel

• VinTiff

Jag ville oxå ha en glasskiva men det är så mycket dyrare än kakel..jag det beror ju igeförsig på hur dyrt kakel man köper, men vi valde vitt kakel tillslut pga av kostnaden. Men vad häftigt att ha glasskiva som bänkskiva, men ja undrar hur ni har gjort under den??

Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
  • cilis

hej

bakom glaset har vi tapet

vi har glas hela vägen upp vid bänkskivan och upp till överskåpen, runt glashällen och upp på väggarna bakom fläkten. vi har även glas som bänkskiva.

glaset som vi har istället för kakel är 4mm tjockt vanligt glas och det är infört på en skena i rostfritt..det hålls ihop längs med väggarna med glas sillicon.

bänkskivan är 8 mm härdat glas.. svårt att förklara...

vår tv möbel är fläktskåp från ikea med abstrakt luckor...ovanpå ligger en måttbeställd glasskiva...
    kul att ni gillade det..Skrattande

• cilis

kommer inte ihåg exakt vad det kostade men glas är inte så dyrt

• joan80

Har lagt in bild nu om ni vill se! Vi har baksidan lackad i silvermetallic....kostade hos glasmästaren runt 3500 eller nått...

Stolt mamma till två små charmtroll!!!
  • VinTiff

Ja det var jätte fint..men för oss skulle det bli jätte dyrt för vi har en fyra meter lång vägg och vi vill ha glas hela vägen upp till taket..och vita långa kakel plattor kostade oss 145 eller om det var 179 kr kwm tror det blev lite över 2000kr. Sen vill man ha kool tapet bakom och då kostar det oxå..snyft. Men det kommer bli jätte fint iallfall :)

Är sex snuskigt? Bara om det görs bra.
  • Tessmess

Hej!

Vi har glasskiva över köksbänken. Vi löste uppfästningen genom att köpa lister från ikea och sen måttbeställa skiva från glasmästare som passar listen. På det viset slapp vi borra i glasskivan och riskera att skivan brister när väggarna sätter sig.

En lösning som jag tyckte var snygg, (men som vi inte gjorde) var att fästa vit plastfilm på baksidan och sen skära ut mönster. Tror de gjorde så i ett avsnitt av Roomservice...

• jezzzica

gud så snyggt joan!!!

hade passat helt galet bra i vårt kök

tessmess:

Vad för lister köpte ni? har ni både uppåt och neråt om man säger så

cili:

Åhhh va smart! det hade ju inte varit fel asså...

• Tessmess

Japp, både över och under. Det är aluminiumlister som hör till glasskivorna som ikea har. Enkelt att sätta dit dem och ta bort dem när man vill måla/tapetsera om.

Svar på tråden ännu en glasskiva istället för kakeltråd...