• Eli

När ska man köpa julgran?

Jag ville köpa igår men sambon sa att det var för tidigt - att den skulle se jätterisig ut redan till nyåret. Han vill vänta till den 23 december medan jag vill ha den så snart som möjligt - men jag vill ju inte ha en barrhög på en gång. Hur länge håller sig en gran fin inomhus då? När är ok att köpa?

• Svar på tråden När ska man köpa julgran?
  • Venusmannen

Måste den förvaras inomhus, så kan det ju vara idé att vänta. Men samtidigt så minskar ju utbudet..

• Chewie

Vi tänkte skaffa en på onsdag, tyckte det var en bra kompromiss!

• Fru Höstlöv

Vi köpte vår julgran igår, tidigare än vi någonsin har gjort, men det känns bra att slippa trängas med alla andra dagen före julafton samt att alla gånger vi släng ut julgranen så har den varit så fin och grön att det känts synd att slänga den. Så iår får den vara inne en vecka extra. Skrattande
    (Vi har kungsgran, jättebra eftersom den har mjuka barr och barrar lite, har bara vanligt vatten till den)

Fru Höstlöv, fd Höstlövet.
  • Eli

Vi köper en utrensningsgran från Småland (bor i Sthlm) eftersom det är de som säljs där jag bor och jag orkar inte släpa en tjusig gran på tunnelbanan, granarna vi köper har skänkts av småländska skogsägare och säljs till förmån för något barnhem tror jag, så även om jag grämer mig lite över att den är så ful så känns det ändå rätt bra att lägga pengarna på något vettigt i alla fall samtidigt.

Men den lär nog inte hålla särskilt länge. Onsdag är en bra kompromiss tror jag!

• Bergtuvan

Köpte en Kungsgran i lördags...så fin!!

• Smurfan JM

Jag förstår inte varför man hellre har granen en massa efter jul, än före...
    Här kommer granen upp och pyntas på Lucia. Då blir det lite längtan och förväntan över det...

• Eli

JM S: vår dotter fyller år den 30 december och vill gärna ha granen kvar på sitt kalas... Annars håller jag med dig faktiskt.

Svar på tråden När ska man köpa julgran?