• Titti och mini

Vibrerande känsla uppe vid revbenen - nån mer????

Vad är detta??? Nån som känner igen det???
    Har igår o nu idag känt som om det vibrerar högst uppe vid revbenen på höger sida, som en nervryckning som pågår ett tag -
    nån som känner igen det???
    Bebben ligger inte där o trycker direkt, men kanske en nerv i kläm???

• Svar på tråden Vibrerande känsla uppe vid revbenen - nån mer????
  • Mimer

Japp, jag visste inte heller först vad det kunde vara, men min bebis ligger å andra sidan gärna o trycker upp sig mot mina revben emellanåt. O visst vibrerar och spirrar det där ibland, helskumt! Men säkert helt normalt
    Han kanske "kokar kaffe" därinne med vattnet för så känns det nästan - som vattenbubblor!

• klimpen78

Hej titti och mini!
    Jag känner exakt likadant. Min barnmorska sa att bebben klämmer till nerven. Men visst känns det skumt

• Titti och mini

Tack Skönt att det är fler!

• Guldlock74

åååhhh, vad skönt att det är fler som känner så, jag glömde fråga bm häromveckan. Det känns verkligen helskumt.
    Nerv i kläm så du...undrans vilken nerv det är som gör att det känns så?

• zazzi 82

Jag och sambon har kommit fram till att det nog är bebisen som ligger och fiser inne i magen när det känns så där bubblande vid revbenen... rumpan borde väl vara där någonstans när bebisen är fixerad : )

• Meni

Blev så glad när jag läste era inlägg... har också känt en bubblande känsla i magen och har funderat på om inte mini fiser därinne då... och jag har frågat bm men hon "vet inte"... men jag tror att det är små minifisar...

• Tygtiiger

jag kände nåt liknande en hel dag och trodde att det var mina egna tunntarmar som bubblade - de har ju börjat tryckas upp rätt långt mot bröstkorgen redan!

• Mmmajsan

Bebisen kan inte fisa i livmodern - det finns ingen luft eller gas där, bara vätska.

• Anna55

Jag har också känt nån slags vibration som kittlar vid revbenen. Känns helt okontrollerat. Bebisen kanske får rysningar, vad vet jag. Inget jag oroar mig för, det är mycket som är konstigt med att vänta barn har jag märkt.

Svar på tråden Vibrerande känsla uppe vid revbenen - nån mer????