Hur får man bort maskeringstejp???
Är det någon som har ett bra tips på hur man får bort maskeringstejp som suttit för länge så den "bränt" fast???
Jag har satt det på fönsterbräda i sten. Blir så trött på att vi inte tog bort den i tid..buuuu.
Är det någon som har ett bra tips på hur man får bort maskeringstejp som suttit för länge så den "bränt" fast???
Jag har satt det på fönsterbräda i sten. Blir så trött på att vi inte tog bort den i tid..buuuu.
Skrapa med en spackelspade?
får la testa det då..=)
Undrar också, vår fastnade på våtrumstapet...
Bensin är ett tips jag fått. Funkar kanske på sten, men på våtrumstapet lär det skada tapeten.
ok, får testa det om det inte går att skrapa bort!!!!
Olivolja brukar funka! Häll på, gnugga med naglar eller annat och vips... borta!
T-röd brukar funka till det mesta.
om du menar att tejpen är borta, men själva klibbiga, klisterresterna är kvar, så har jag ett supertips! i stället för bensin eller t-röd som inte funkar på alla ömtåliga material, så är vanligt margarin svaret!
flytande eller hårt margarin spelar ingen roll. jag stryker på ett täckande lager över det klibbiga och låter det verka minst 10 min. sen brukar det gå jättelätt att få bort klisterresterna.
(antar att det är samma som med olivolje-tipset). antagligen är det fettet som löser upp. blir det i sin tur problem med fett på stället, kan man ta bort det med vatten och lite diskmedel.
Hm, ska testa alla tips, hade inte olivolja och testade med rapsolja men det gick inte så bra..testade där hela tejpen var kvar..