Hund som krafsar inomhus
Min hund har börjat att då och då nosa och krafsa på golvet inomhus. Funderar på om hon har hittat en lukt som hon vill gräva fram...
Någon som vet vad det kan bero på?
Min hund har börjat att då och då nosa och krafsa på golvet inomhus. Funderar på om hon har hittat en lukt som hon vill gräva fram...
Någon som vet vad det kan bero på?
ingen som varit med om detta?
Vår lilla kille brukar gräva lite här hemma, vi har massor med möss....
Men han gräver också efter bollen som åkt för långt in under soffan och hoppas på att kunna gräva ut den.
vi bor i lägenhet, så inga möss här inte...
MÅnga hundar brukar krafsaoch gräva där dom ska sova. :)
Har hon nyligen löpt? Skendräktiga tikar kan ibland gå och krafsa.
Var krafsar hon, är det på samma ställe eller olika? På mattor eller på rena golven? Hur gammal är hunden?
Ras?
Min lilla Wilma krafsar åxå.... ibland på sin liggplats.. eller bara så där på golvet... kan ju vara möss... bor på gård...*s*..
Min hund krafsar också ibland. Mest när han ska lägga sig (bäddar) men också om ngn leksak är under soffan (vill ha fram den) eller där det var mögel i vår förra lägenhet (ja det visste vi förstås inte förrän vi hade flyttat)
Han krafsar också(gräver) när han inbillar sig att han ska lyckas gömma sina tuggben.
Hon löpte för ca 3 månader sedan. Hon krafsar både på golvet och ibland på en matta. Ett favoritställe att krafsa på är bakom en fotölj i vardagsrummet, ingen aning om varför.
Nifelheim: jag har faktiskt tänkt tanken på att det skulle kunna vara mögel. Men samtidigt så har det hänt att hon krafsat hemma hos andra mänsikor ocskå.
Hon är 4,5 år