• Einnej

Hjälp med färg på väggar vid fondvägg i brun/lila?

Vi vill ha den här tapeten som fondvägg i vårt sovrum, med möbler i ek.

Fast i brun lila nyans. Det är lite skimmer i tapeten.

FRÅGAN är, vad skall vi ha på dom andra väggarna, creme vitt/sand? Eller är tapeten as ful?

• Svar på tråden Hjälp med färg på väggar vid fondvägg i brun/lila?
  • getingmidja

Skitsnygg, även om jag personligen föredrar den övre nyansen.
    Tänk bara på att det kan bli en lite kall känsla av en sån färg.

Creme låter snyggt i kombination.

• Einnej

Lite svårt att se hur den färgen som vi vill ha med deras "tapetguide" på hemsidan, inga riktiga bilder hur det ser ut IRL. Jag tycker om den övre jätte mycket jag med, men sambon röstar på den brun lila, hmmm svårt val *beslutsångest*

• Molnet

Båda var skitsnygga! Till den övre skulle jag nog välja någon slags beige/vreme nyans och till den undre skulle jag ta exakt densamma som de har på bilden. Ser ut som beige/rosa nyans!

• Einnej

Puffar för fler kommentarer...

• Isha

den mörka ska vi ha i vårt sovrum o den ljusa i vårt vardagsrum (fast inte säker på att vi ska ha samma som er, vår mörka är nästan svart, den finns i lila med....)

vi har ljusgrått till den mörka, och nästan vitt till den ljusa. Vi bygger nytt o har valt nya tapeter till hela huset. Alla val vi gjorde i tapetguiden fick vi välja om när vi tittade i verkligheten i affären. Så ett tips, gå o se dem på riktigt, o lägg bredvid varandra. jättesvårt att se annars.

• Einnej

Det var i affären jag hittade dom, la ut dom från deras sida för att ni skulle se...

Då är det nog inte samma... för den finns inte i svart. Den understa är mer brun och skiftar i lila, inte alls så som på bilden.

• Isha

jodå, det e den, från serien ornament.

• Einnej

Är det denna i samma kollektion, för det är den enda som finns i svart;

• Isha

nej det e den tapeten du har i första inlägget. jag har den hemma. den e lite gråsvart. eller så är jag färgblind.

• Einnej

den understa bilden? jag ser ingen annan svart, har katalogen framför mig

Svar på tråden Hjälp med färg på väggar vid fondvägg i brun/lila?