• Fiffis

Vad är det för skillnad på...

Maestro och visa kort???

• Svar på tråden Vad är det för skillnad på...
  • ChokladRosen

Ingen större skillnad förutom att Maestro krånglar mycket,, samt att man kan ALDRIG handdra kortet manuellt...
    Enligt mina erfarenheter så är det ett SKIT KORT

• Fiffis

ok min man fick hem ett sånt kort fast vi alltid har haft visa!

• Majsan70

Det är väl lite skillnad i priset oxå tycker jag. Kommer inte ihåg den exakta skillnaden i skrivande stund.

Sen tar fortfarande vissa kedjor inte Maestro kort. Himla snopet var det när jag hade tankat bilen o den macken inte tog mitt kort.
    Ett annat minus är man inte kan handla online med maestro kort.

• brokig

maestro är ett sk. electronkort som kräver en onlineuppkopplad terminal. Det går inte att betala om systemet ligger nere, med visa kan man däremot legitimera sig och skriva under manuellt istället för att knappa kod om allt ligger nere.

VISA funkar överallt i Sveirge och på de flesta håll utomlands medan maestro går sisådär utanför Sverige, funkar inte att betala resor och bensin med och strular med dåliga terminaler.

Jag skulel skaffa visa, värt pengarna.

• The Dreamer

har Maestro, och efter nyår tänker jag definitivt byta till Mastercard...

Maestro strular hela tiden, och nu är jag less på att kassörskor tror att jag inte har pengar på kortet, trots att jag har det men ändå inte kan betala med det...

Och det är många som inte tar kortet (inte ens taxibilarna här) så det känns som ett uselt kort...

Den enda fördelen med just kortet jag har är att jag stödjer WWF varje gång jag betalar med det...ska höra med banken om de har en liknande lösning med Mastercard, annars vet jag inte om jag verkligen ska byta eller hur jag ska göra...

• Fiffis

Ja men det konstiga är ju att han inte begärt nytt kort, och det andra gick inte ut fören i februari! Klart vi ville ha visa fortfarande!

• Rebekah84

menar du mastercard möjöligen för VISA o mastercard är ju vitt skilda kort. vart fick du kortet ifrån? vilken bank?

• SaraLisa

när jag jobbade i bank fungerade det så att Maestro var lättare att få dvs färre krav för kontohavaren än för att få visa. Tex krävdes fast inkomst för att få VISA och därför fick stundenter ofta maestro. JAg vet inte om detta gäller fortfarande.

Sara

• Fiffis

allltså vi har ju inte visa som ett kredit kort utan vi har handelsbanken sen visa som man kan betala med, men sen damp det här ner i brevlådan!

• brokig

Jag är student och har VISA, studenter får dessutom VISA kostnadsfritt om de har ett personkonto där de får in sitt csn-bidrag. Om jag skulle ha maestro skulle jag behöva betala för det.

Svar på tråden Vad är det för skillnad på...