• skogsblomma

Ikeas sängar?

Har hört att Ikea lär hålla en rätt hög kvalitet på sina sängar, alltså resåbottnar och sådant.

Finns det fler som vill intyga att det stämmer eller är sängarna bara förhållandevis bra pga det lägre priset?

Vi funderar nämligen på att köpa någon av Ikeas sängbottnar, men en sängstomme från någon "tjusigare" affär...

• Svar på tråden Ikeas sängar?
  • Tjimtjom

Du får för vad du betalar för. Vi hade den billigaste madrassen först o efter knappt ett år var vi tvungna att köpa nya. Nu har vi den näst dyraste o den är jätteskön o har hållt. Fast hur man än vrider o vänder på det så är deras madrasser billigare än t ex Hästens

• yuzz

Jag är jätte nöjd med mina madrasser. Köpte hårda så att man kan ha dem längre för alla madrasser blir ju mjukare med tiden oavsätt vilket märke man köper.

• skogsblomma

ok, kan det alltså vara idé att köpa hårdare än vad som rekommenderas för ens kroppstyngd?

• yuzz

Skogsblomma

Ja det tycker jag att du ska göra. Dessutom är ju inte mjuka sängar bra för ryggen

• Smajla

Vår säng är köpt på IKEA (se galleriet) inklusive madrasser och stomme så att säga. Jättenöjd och fortfarande underbart skön - köpte den för 3 år sen nu.

//Smajla
  • Kaxmaja

Vi är supernöjda med ikeas sängar har haft den i 5 år nu.

• summer06

Vi köpte madrasserna+bäddmadrasser för snart 7 års sen å dom ä fortfrande jättebra!

Älskar sina pojkar!
  • mallansprallan

Jag har alltid haft ikea-sängar och jag är nöjd!

• eyry

superbra, man får det man betalar för-lite billigare, lite sämre.
    lite dyrare-lite bättre. jättebra kvalitet!!

• killotjejmamma

Får jag bara låna tråden lite och fråga exakt vilken ikeasäng ni rekomenderar?
    Hoppas du inte blir arg på mig skogsblomma.

• Tvillingar71

Jag har en Ikea säng som jag var nöjd med tills jag provade mina föräldrars Jensson säng i en v. då de var på semester. Jösses vilken skillnad!!

Du får vad du betalar för!! Nästa gång de är dax för säng byte blir det definitivt en Jenson eller Carpe Diem säng. De håller i 20-25 år. Och en billigare sängram.

Svar på tråden Ikeas sängar?