• Rebekah84

Bluestep!!! Har någon lånat där, vad fick ni för ränta och varför?

Jag har nämligen hört att man får en rätt hög ränta, runt 8% om man har betalningsanmärkningar... men att räntan sen sjunker efter ett par år? Någon som vet?

• Svar på tråden Bluestep!!! Har någon lånat där, vad fick ni för ränta och varför?
  • Anonym

ja efter 3 år får du lägre ränta, räntan sätts individuellt. Vi betalar 9,95, så jag rekomenderar inte att ta lån där, vi ångrar oss bittert, men vi ska lägga om lånen nu i mars, så det är ett litet tag att härda ut..

• Anonym

Rebekah - du fick svar?
    Efter 3 år får du en normal ränta, dvs den banken har.
    Innan dess så sätter dom en individuell ränta, dvs som ofast ju mer anmärkningar du har haft, så högre ränta har du. Sen lär du som ofast in med en högre kontantinsats, vi betalade närmare 140000 kontant när vi köpte huset.
    Rekomenderar dom ändå inte, fast vi själva har huslån där, räntan är ocker, och leder oftast till mer skulder.
    Sen får man inte bara hur som helst göra extra amorteringar heller..

• Rebekah84

Anonym inlägg 3:
    eftersom anonym inlägg 1 skrev att det är individuellt puffade jag för att få veta vad andra har fått för ränta, ingen mening att vara otrevlig.

Sen är ju frågan om man får lägre ränta beroende på årsinkomst också...?

Undrar bara, spydiga svar undanbedes!

• Anonym

Vi har 6,9 % ränta på vårat huslån hos bluestep...

• Anonym

Vi har fått ett lån på bluestep o fick räntan 6,4 % de första tre åren, men kan lösa ut lånet så fort vi får lån på nån annan bank.
    Vi kommer betala allt som allt 8100/ månad..bara 200 kr mer än Vad Handelsbankens avtal va.

• Anonym

Rebekah- svaret var inte menat som spydigt, utan bara ren fakta att det är idiotiskt att ta lån där, men det är mitt tycke..
    Själv var jag korkad och orkade inte vänta, och det straffar sig nu med enorma räntor.

• Anonym (funderar)

Jag själv funderar på ett huslån via bluestep/anmärkning/ freedomfinance för jag har hittat mitt drömhus utgångspriset ligger på 890 000 men blir säkert budgivning

Nu till mitt problem
    vi är 2 personer som tjänar 17460 och 16500 före skatt
    har 2 barn
    har många anmärkningar + betalar sista året på skulder
    har nu en hyra på 6400 + elen,bredband på det
    min man har precis fått provanställning men är garanterad jobb (muntligt an en väldigt reko chef som vi känner)   Jag själv har fast sedan 2004
    Har haft stora problem under det sista året då min man var arbetslös och vi övertrakaserade kontot varje månad (ej nu)
    Har absolutinget sparat heller har ej hunnit det

Jag tror inte en "vanlig" bank godkänner oss eller hur ??

men vet ej heller om någon av de andra jag skrev gör det heller för man måste väl ha till kontantinsattsen där eller hur??

• inka

vi  har 10 procent ränt och det är ett skit ställe man helst ska undvika att ta lån ifrån.. det har bara knövlat för oss hela tiden. de ändrade kontantinsatsen tre gånger blev högre varje gång till slut blev den 120 tusen.. så kan man undvika lån därifrån så råder jag att man gör det

• inka

man ska tänka på det att du måste ha kontantinsatsen själv och måste även lösa alla skulder du har från kronofogden innan du får lånet beviljat

• Anonym (funderar)
    inka skrev 2007-01-17 17:55:30 följande:
    man ska tänka på det att du måste ha kontantinsatsen själv och måste även lösa alla skulder du har från kronofogden innan du får lånet beviljat
    tack för svaret
  • Anonym (funderar)

vad tror ni om chanserna på ett vanligt lån om man har en som kan stå med på pappret hon har en lön på 13900 före skatt

• inka

har du skulder så går det inte göra så då måste man ha en som står helt på det isåna fall.

• Anonym (funderar)
    inka skrev 2007-01-17 18:02:21 följande:
    har du skulder så går det inte göra så då måste man ha en som står helt på det isåna fall.
    okej ja då är det bara att glömma huset 'snyft*
  • appapp2

>funderar
    jag skulle iaf avråda från att be npgon skriva på era lån, då ni visat att ni inte klarar att sköta ekonomin då det är tight. Den personen kommer då bli betalskyldig och eventuellt hamna själv hos fogden. det är ett stort ansvar att gå i borgen för någon...
    det finns säkert fler drömhus! passa på och betala av alla skulder, spara ihop en klumpsumma för handpenning så har ni när nästa drömhus dyker upp!

Svar på tråden Bluestep!!! Har någon lånat där, vad fick ni för ränta och varför?