Jag har haft migrän sen jag var runt 12 år, men bara två gånger under graviditeten (som tur är). Men Imigran kan man tydligen ta nu efter att de forskat på det (tydligen många gravida som använt det utan problem). Men om det är så att du har migrän på förlossningen så är ju barnet på väg ut, be om imigran eller nåt då så slipper du må mer pyton än du behöver.
Paracetamol får man ju äta, alvedon. Funkar inte det? Prova alvedon + lite kaffe, koffeinet gör att det smärtstillande funkar lite bättre. Annars har du citodon som är paracetamol och kodein, kan funka ännu bättre. Citodon skriver läkarna ut till oss med rejäl foglossning.
Har du migrän annars också? Nåt som funkar för mig förebyggande är att äta regelbundet, skippa inga måltider, håll jämn blodsockernivå. Sov på regelbundna tider. Får du känningar så gå och lägg dig mörkt och svalt nån timma, tills det har gått över. (Innan huvudvärken börjar!) Mer som kan hjälpa är undvik starka kryddor, undvik mjölk, drick inte kaffe, prova undvika stark ost eller byt ostsort.