När går hormonerna ur kroppen när man slutat med p-piller?
Hej!
Slutade med mina p-piller(yasmin 28)för ca 3 veckor sen,pga att jag inte alls mår bra av att äta dom.Känner mig lättirriterad och sur,gråter lätt och blir allmänt deprimerad Har känt så länge,men inte vetat om det haft ett samband med p-pillrena.Mådde även SKIT när jag var gravid(även där är ju massa hormoner inblandat)Så i samråd med barnmorskan så har jag nu alltså slutat med dom,för att se om humör och så blir bättre.
Men nu har det snart gått 3 veckor och jag känner mig mer labil än nånsin!Gråter lätt,känner mig skitsur,och lättirriterad både emot sambon och vårt älskade barn Eller,rättare sagt emot alla
Kan det vara nån slags reaktion på att hormonerna håller på att gå ur kroppen?Bm sa att det bara skulle ta 2 dar så skulle jag märka skillnad!Men när jag ringde o rådfrågade en annan bm så sa hon att jag skulle räkna med minst 1 månad innan pillrena har gått ur kroppen o man märker en förbättring!Har annars lätt för att känna mig deppig,men ska det verkligen vara såhär?
Hur lång tid tar det innan hormonerna går ur kroppen egentligen?Har ätit p-piller i 5 år,med undantag för att jag blev gravid i början av 2004.(Blev gravid direkt efter att jag slutat med p-pillrena)Så jag var väl utan p-piller i ca 1 år,alltså från det att jag blev gravid och fram tills att mensen kom igång igen efter förlossning.
Det här blev långt och konstigt,men jag hoppas nån kan förstå vad jag menar och kanske dela med sig av sina erfarenheter för jag vill inte vara såhär sur och tråkig!
Kramar en ledsen mamma & sambo