• Karin80

Finnar på ryggen....

Hej,

jag har ett stort problem enligt mig själv. Ända sen början av min graviditet har jag haft/har stora finnar på ryggen, och på axlarna. Jag är i vecka 11 nu, är det någon mer som har det problemet? Eller ni som har haft när försvann finnarna? Jag tycker jag är så äcklig. Usch!!!

• Svar på tråden Finnar på ryggen....
  • Karin80

Nähe, jag är nog onormal!!!

• trasslig

Det du kan göra för att minska finnar på ryggen är att när du duschar och använder balsam, inte skölja av balsamet på ryggen. Utan böj huvudet framåt och skölj ur. Ofta så får man finnar just pga detta. Men har de kommit i samband med din graviditet så får du nog använda uttorkande medel från t.ex. Clearasil.

Jag själv har aldrig lidit av det.

• lillchoppa

Jag har precis samma problem!!Har aldrig haft finnar på ryggen men under båda mina graviditeter ploppa dom upp nästan på en gång!I slutet har det blivit lite bättre än där i början,jag är i v 30 nu.
    Använder pure zone mot fet hy på axlarna.

• cassiopeia

Jag hade väldigt mycket finnar både i ansiktet och på ryggen när jag väntade min dotter, men denna gången har jag nästan inga finnar alls.

Det gör ju så klart att jag jag börjar spekulera i om det kanske kan vara en pojke den här gången i stället (det är andra saker också som är annorlunda) men vi får väl se.

Har inga bra tips för hur man blir av med dem, för jag lyckades inte speciellt bra, tyvärr!

• Gosgrodan

Kan tyvärr bara instämma, jag har precis samma problem. Och inte bara på ryggen, utan även på bröstet och i ansiktet. Jättetrist, känner mig inte alls vackert gravid utan mest bara ofräsch. Men, jag kan trösta med att jag hade samma under förra graviditeten, och det försvann efter förlossningen, minns inte hur fort, men jag tror det var nästan med en gång.

• JessW

En till med samma problem.. men har mer små "kvisslor" på axlar o rygg.. Kliar o känns inget fräscht. Vet inte riktigt vad jag ska göra?!

• mallan brallan

Har exakt samma problem,
    å överallt läser man att
    man får sååå förtjusande hy
    under graviditeten och får
    sån enorm lyster!!

Yea right säger jag...

• Lilla fii

Jag har samma problem, finnar på rygg och bröst... Detta har jag aldrig haft innan.... Har även fått en massa småplitor/finnar i hela ansiktet. Jag arbetar som hudterapeut och kan konstatera att detta har med grav. hormoner att göra...

Jag är i vecka 14... Använder bra produkter, bla. aha-syra i ansiktet och på bröstet... Det värsta är att jag kliar på områdena, och kommer förmodligen att få ärr...

Varför säger alla att man blir så fin under en graviditet, med finnar och fett hår är det svårt att känna sig annat än ofräsch!!

• mallan brallan

Lilla fii:

Jag har oxå testat allt känns det som,
    och nu har jag dessutom fått receptbelagda
    medel för finnarnas skull. Men inte ens DOM
    biter på prickarna! Helt otroligt...

Det dumma är ju att man måste vara försiktig
    med dom där grejerna för det rekommenderas ju
    att gravida INTE ska använda det.
    Knepig situation, har du några bra tips?

• Karin80

Tack tjejer, nu känner jag mig inte så ofräsch och ensam längre!!Hihi.
    Det är otroligt jobbigt att man har så stora finnar. Man måste ju tänka på kläder och sån´t med. Det är ju inte så snyggt om finnarna skulle synas om tröjan skulle vara lite V-ringad på ryggen.

Tack!!

• sandrav

Hade precis samma problem i början. Köpte nutrogena från apoteket speciellt för blakheads! Det funkar jätte bra. Så testa det.

• Sciarlotta
    Flyttar tråden till Mammakroppen.

/Moderator
    Duracellkaninen är min son
  • Kristin24

jag får finnar lite överallt, har massor på ryggen. har nog med hormonerna att göra.

• Lilla fii

Mallan brallan:

Aha-syra är ingen fara att använda, däremot ska man inte använda produkter med A-vitamin i... Finns i en del produkter mot oren/akne hud...

Sen försöker jag peela så ofta jag bara kan... Det ska ju tydligen bli bättre, jag undrar bara när...

Det är ju inte så kul att ha en urringad tröja och en massa röda prickar syns i urringningen... Vad ska man ha på sig till jul? Polotröja *skratt* Skrattande

Svar på tråden Finnar på ryggen....