• Gumlan

Vilken skola i halmstad har ni gått på? (låg mellan, högstadie)

Vi är inte uppväxta här så vi har ingen koll på bra/dåliga skolor. Där vi kommer ifrån så vet man ju precis hur alla skolor är för man har ju växt upp där och umgåts med folk från olika skolor. Fans ju en med mest idrottsfolk, en med mest "snobbar" en där 90% började röka när dom var 11 typ o festa ungefär samtidigt... ja ni vet, skolor har väl sina stämplar? så nu vill jag veta hur ni tycker att skolorna här är? vad har dom för stämplar? Vill verkligen sätta barnen i en bra skola när det är dags o är beredda att flytta vart som i halmstad, kanske runt om för att dom ska få gå på en bra skola nämn gärna va skolorna ligger för ja har ingen koll på namn på dom

• Svar på tråden Vilken skola i halmstad har ni gått på? (låg mellan, högstadie)
  • KarinoAlex

Låg o mellanstadiet gick jag på Bäckagård skolan o trivdes bra. Tyvärr så var det mögel där, men sen rev dom ju hela skolan o byggde upp en ny så det problemet finns ju inte kvar.

Högstadiet gick jag på Hallägra skolan. Trivdes oki där, men ja det är SNOBBIGT!

• magganhm

Jag är inte heller från Halmstad, men när det var dags för min dotter att börja skolan, så rekomenderade i princip alla mig att låta henne gå på Furulundsskolan, och det ångrar jag inte en sekund!! Det är en F-9 skola, nyrenoverad, små klasser och mycket personal. Tillhör skolkontor centrum, och närområden är framför allt Nyatorp och Furet.

Elias - min älskade ängel
  • Teskedsmamman

Jag ska skriva in killarna på Vittra, friskolan i stan, där  går kompisens son och det lät som himmelriket när hon beskrev skolan, dessutom så slipper killarna byta skola, de går på samma skola från förskola till 9:an...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.9)
  • maviperi

Allt ut mot söndrum är snobbigt Bäckagård och Hallägra.
    Östergård, Vallås och Nyhem är väl mest gangstrar och problembarn.

Örjanskolan, Slottsjord och de andra "stadsskolorna" är bra.

Furulundsskolan är jättebra.

Getinge och Kvibille är ju bönderna

Missförstå mig rätt

• Gumlan

hihi tack för era svar :D

man måste väl itne ha dom på skolan som är närmst?

• maviperi

Nej det måste man inte men det är väl oftast smidigast så de flesta har nog det. Jag har det inte - min stora pojk går på furulundsskolan.

Svar på tråden Vilken skola i halmstad har ni gått på? (låg mellan, högstadie)