• lycra

Är det farligt med för tajta byxor?

Har inte köpt ett par mammabyxor än & nu har jag på mig ett par nytvättade jeans som är taaaajta kring midjan & höfterna... är det farligt för bebisen? är i v9.

• Svar på tråden Är det farligt med för tajta byxor?
  • Hallonbåten

Har hört att det inte ska vara farligt, men jag får däremot jäkligt ont i magen efter ett tag när jag har tajta jeans på mig, så jag är förvisad till mysbyxornas värld nu innan det är dags för mammabyxor... Är oxå i v 9.

• helenw78

Nä men obekvämt kanske. Pyret ligger väl skyddat därinne och är än så himla liten så det är inte farligt. Du kanske sover på magen?? Det blir ju massor av tryck på bäsen då....

/Helen v 26

• Titti och mini

Nix, det är det inte. En gamal myt som hänger kvar sen de supertajta jeansens tid kanske Bebben ligger välskyddad i din livmoder o skadas inte av åtsittande kläder, möjligen att det blir jobbigt för dig bara

• delifi2

bebisen e skyddat där inne, men ja tyckte d inte va så bkvämt i början, men d känner du själv

• Dramaonline

Jag tror det blir plågsamt för dig innan det blir farligt för bebisen. I vecka nio är fostret bara 2-3 cm stort. Tror inte att det inte får plats.

Men plåga inte dig själv i alla fall....

• Babette

När bebisen är större då? Är det farligt då`?!

• Titti och mini

babette - nä, kan inte tänka mig det. I väldigt många kulturer så lindas magarna av olika anledningar. Bebben är mkt välskyddad inuti

• Mullelina

Nej, det är aldrig farligt för bebisen .... oavsett om du är i vecka 9 eller 40.....

Bebisen ligger väl skyddad inne i magen !

//Mullelina

• Babette

Tack "Titti & mini" =)

Vilken tur, för jag har svällt upp som bara den under dagen idag,
    så byxorna börjar kännas lite trånga, längtar hem till mina myxbyxor!!!
    Ska aldrig mer ta på mig dom här byxorna som jag har på mig idag *ler*

• Babette

Mysbyxor ska det ju stå =)

delifi2 ----> nä det är det verkligen inte, dom satt inte så här i morse kl 05,00 jag lovar *ler* vet inte vad som har hänt under dagen, kan va nått jag åt efter lunch *blink*

=) // bett

• lycra

tack så mycket för era svar =) jo det är juh inte så bekvämt men jag har juh inga mammabyxor så det får bli såhär :)

• Dramaonline

Jag har köpt ett par mammabyxor, och så har jag lånat flera par vanliga byxor av en kompis som är några storlekar större än jag. Hennes gamla, som är stretchiga.

Jag tror jag klarar mig på det några månader till, nu är jag i vecka 24.

Svar på tråden Är det farligt med för tajta byxor?