• cocacarro

Bli av med gammal permanent?

Jag gjorde en permanent i maj och de första månaderna var det jättesnyggt men nu ser det mest bara ut som en gammal rishög och jag börjar sakna mitt gamla raka hår...finns det något man kan göra för att permanenten ska försvinna?

• Svar på tråden Bli av med gammal permanent?
  • Yvonne81

Jag har precis lockat mitt hår och då sa dem att det måste växa ur men att det ändå vill bli mindre med tiden.

Min kompis permanentade sitt hår i sommras och hennes hår är jätte fint änndå, inte så lockigt bara, inte ett dugg risigt. Använder du inpackning 2 gånger i veckan, använder hårmousse & kanske lite gel i håret när det är blött och halvfönar håret?

Det är ju jätte viktigt att ta hand om lockigt hår annars blir det sådär risigt och fult.

• tvåan i april

Du kan gå till frisören och rakpermanenta det! Rekomenderar inte att göra det hemma... Sliter inte mer än en vanlig permanent.
    Gör en toning eller många inpackningar efter så får du glansen tillbaka.
    Lycka till!
    frissan

• Cdot

Det enda du kan göra som är en bra ide är att klippa håret.
    Jag har pentat mitt hår flera gånger och sist var i September förra året, när mitt hår inte var coolt och snyggt längre började jag klippa det relativt ofta. Nu är det helt rakt igen och av bra kvalitet. KLart att det inte är lika långt som det var innan men det växer relativt fort och snart kommer det att vara i den längd jag vill ha.

RAK PERMANENTA ditt hår är ingen bra ide alls, permanentat hår är nog slitet och torrt som det är. Håret ditt skulle bara bli hemskt!

Det finns inga genvägar till att få tillbaks snyggt, rakt hår efter en permanent. Man måste ha tålamod.

• tvåan i april

Jag har gjort rakpermanenter på många permanentade hår och fått jätte bra resultat!
    Inte så kul att behöva klippa av sig håret....

• Cdot

Hon sa att hennes hår såg ut som en rishög vilket låter som om det är torrt...en till permanent på det kan inte vara det bästa då. Jag klippte inte av mig allt hår! Tog bara en rejäl bit vilket gjorde håret mindre torrt och det mådde bättre.

• cocacarro

jo min hår är rätt torrt och kan väl inte direkt påstå att jag använder inpackning så ofta..två gånger i månaden, men jag har i mousse varje dag och är noga med att inte borsta det... men under dagen så vill håret på vissa ställen klumpa sig om ni förstår hehe

• tvåan i april

Ja,ja det är ju svårt att uttala sig om vad ditt hår skulle klara av via fl...Kan du inte gå till din frisör och rådfråga henne/honom?
    Annars kan du ju alltid önska dig en plattång i julklapp...hi,hi

Jag har en favvo produkt från sebastian som heter potion 9...det är nio produkter i en ,med massa fukt och näring...du tar bara som en enkrona i handdukstorkat hår sen är det färdigt...ska vara kvar i håret och du behöver inte mer inpackning!
    Och om du gör en toning (utan amoniak) så får du extra glans.
    Lycka till.

• Catja3

Min senaste permanent höll i sig i över året. Tillslut var topparna lockiga och resten rak, inte särskilt snyggt, så tillslut klippte jag bort alla lockarna...

Väntar på Grodan - BF 29 januari 2007
  • cocacarro

en plattång använder jag så ofta jag hinner, vilket inte blir allt för ofta hehe...men mitt hår är så tjock så det tar sån tid plus att det efter några timmar börjar fluffa till sig igen

Den där produkten kanske man skulle ta och testa..är det något man brukar kunna köpa hos frisörer?

• tvåan i april

ja den kan bara köpas på salong. Perfekt att önska sig i julklapp

Svar på tråden Bli av med gammal permanent?