• Mollan

Cellprov med lite mens??

Jag ska göra mitt cellprov idag, men har fortfarande lite av min mens kvar. Kommer jag få åka hem utan provet eller är det okej, tror ni?? Jag trodde mensen var slut, men idag kom det lite till... såklart...

Snabba svar, tack!

• Svar på tråden Cellprov med lite mens??
  • Anonym (joppzi)

Min vännina gjorde de för ett tagsen å hon blödde å de gick bra..!

Tycke du att de gjorde ont???

• Mollan

Det har gjort lite ont andra ggr jag gjort det, men inte så värre än att man står ut . Beror säkert på hur känslig man är, hur duktig bm är och i vilken period man är i, i menscykeln. Vi får se hur det går idag, om jag får göra det.

• Eija77

Fast jag ringde och hörde före å då fick jag en ny tid. Men om du åker dit så kanske du får ta provet ändå.  Kanske inte är så noga om det är precis i slutet på mensen... jag vet faktiskt inte

• Ramonas

Jag fick absolut inte ta provet då jag hade min mens... Då blir inte testet bra...

• malinka2

jag fick inte heller. Hon sa att hon kunde göra provet men då kunde resultatet bli fel...

• malinka2

Glömde skriva att jag vet att på vissa ställen kan man tydligen göra cellprov fast man blöder... kanske har dom nån annan utrustning? Här som jag bor går det ivarjfall inte...

Lycka till till dej!

• Mollan

Nu har jag gjort min lilla cellprov och det var ingen fara, tyckte bm, eftersom min mens nästan inte syntes. Kändes gjorde det inte heller. Provtagningen alltså. Mindre än det gjort förut, då jag ändå känt något något. Gjort!

Svar på tråden Cellprov med lite mens??