• Mire

Klåda och utslag på brösten. Vad beror det på?

Jag kliar snart sönder mina bröst!!!!! Det är nåt fruktansvärt vad det kliar. Jag har som små röda utslag också. Ibland kan det även klia lite på magen men mest på brösten. Är det pga att huden tänjs ut? jag smörjer med barnolja morgon och kväll så huden är inte uttorkad.

nån som vet vad det är frågan om och finns det nåt sätt att få bort klådan.

• Svar på tråden Klåda och utslag på brösten. Vad beror det på?
  • annsofi123

hur ser utslagen ut? som små plitor som mna likosm vill trycka som en finne fast det är inte finnar? jag har haft sådant, mitt hjälpte inte med barnolja ,utan jag fick ta barn zinksalva, det har nästa tagit bort allt mitt, förutom att jag inte kan låta bli o trycka o klämma dem så de blir stora o fula! kolla mitt galleri, har foto där hur mitt såg ut! tror det har med hormoner och göra! kram

• Mire

Nja det ser väl inte riktigt ut som dina plitor. Mina utslag är mer som soleksem kan man väl säga. Fast det kan kanske vara så att det blir som dina sen när jag haft dom ett tag.

ska nog prova zinksalva, men är inte det svårt att smörja ut? Jag har ju eksem över hela brösten så jag skulle behöva smörja in hela och inte bara på vissa ställen.

• Lizza

åh jag kliar mej oxå, på magen !!!! men jag tror det drar i dom gamla ränderna

• Pingla

Jag hade utslag, mest under brösten som kliade som vansinnigt. Senare spred de sig ner mot magen och då uppsökte jag farbror doktor. Det visade sig vara svamputslag, men det gick bort efter några få dagar med salva.

Till historien hör också varningstexten på krämen "möjlighet finns att fostret påverkas"(!!!). Efter många telefonsamtal hit och dit fick jag till slut besked från förlossningen att det inte var någon fara att använda den. Tyckte att läkaren hade kunnat kommentera det då jag var hos honom.

• annsofi123

det är många här som haft utslag på brösten! tror ej det är svamp när man har det ovanpå brösten! prova med zinksalva, har du inget fotto?

Svar på tråden Klåda och utslag på brösten. Vad beror det på?