• little moon

Småplock på nyår? tips?

Tänkte inte bjuda på stort på nyår utan mer lite småplock

Önskar recept på enkelt, inte alltför dyrt och mumsigt småplock man kan göra. Alla förslag är varmt välkomna!

• Svar på tråden Småplock på nyår? tips?
  • puffipuff

i nya buffe var det mycket bra plockmat. kolla där

• Dalias mamma

Grönsaksstavar, olika dipp, snittar, mini piroger, paj i små bitar, vitlöksbröd. Finns en jättebra liten bok på maxi som heter plockmat, kostar ca 20 kr

• Sunflower

Exotisk bricka med massor av olika frukter

• little moon

minipiroger lät ju mums! och dem kan man variera ganska mycket. Tack
    och paj med.. mmmm hungrig...

• kornelia

Fruktbricka med vindruvor, päron, ananas, pepparkakor med grönmögelost på & så bubbel till det!

• turpis

-Röror, typ tapenade och aubergineröra (googla efter recept eller köp på burk) som bres på crostini (köp färdiga i påse eller skiva baguette tunt, pensla på olja och rosta i ugnen), mmm.... LIten persiljekvist på eller lite parmaskinka, halv körsbärstomat, oliv eller liknande piffar till.

-Kycklingspett med någon sås/röra till (ex: mixa soltorkade tomater, lägg i fetaost och mixa med, späd med creme fraiche, yogurt eller liknande -supergod sås, passar till det mesta, också på crostini)

-lite större köttbullar kryddade med mynta. Kanske tzatziki eller fetaoströra till.
    Eller lägg fetaosten i bullarna

- en bit mozzarella, en körsbärstomat och basilikablad (emellan osten o tomaten) på tandpetare.

-klyftpotatis med typ chevrékräm (chevré och creme-fraiche, svartpeppar) till (ja, jag gillar röror och såser ) är enkelt och smarrigt

-foccacia är lätt att baka till många -görs i långpanna, skär i bitar.

Nu blev jag ju superhungrig!

• turpis

Minipizzor är gott också!

• little moon

Vad många tips! Tack! Mmmm

• juliah

Dadlar med en liten bit feta i. Har inte provat men det lät så himla gott...ska ha det i jul tänkte jag!

• little moon

Dadlar är mums och feta är mums

Svar på tråden Småplock på nyår? tips?