• Anonym (etylmorfin)

hur mycket hostmedicin är farligt?

Vissa hostmediciner innehåller ju morfin. Nån som vet hur mycket som är farligt att få i sig, alltså hur mycket kan man ta innan det blir en överdos. Har en kompis som tydligen hällt i sig utan att kolla doseringen först..15-20 ml 3 ggr dag är rekommenderat men hon hade tagit mycket mer än det tydligen..

• Svar på tråden hur mycket hostmedicin är farligt?
  • Pricken och Pyret

Då ska hon ringa sjukvården/giftinformationen

• Anonym (etylmorfin)

men märks det om hon tagit för mycket? blir det några symtom? kanske borde ringa sjukvårdsupplysningen ..

• Anonym (jag med)

Jag tog för mycket en gång. Väldigt mycket för mycket. Fick hjärtklappning, kallsvettades, spydde. Kändes som jag skulle dö. Hon känner nog av om det är farligt.

• Anonym (etylmorfin)

okej..jag är mest rädd för att hon skulle få svårt att andas för det är ju morfin i det..men det kanske inte är första symtomen..

• Anonym (..)

behöver nog inte vara orolig, innerhåller så lite morfin.jag är gravid och tagit 10 ml 5 ggr idag..så det är ingen fara, hon kan bli dålig bara

• Anonym (farmaceut)

Det är svårt att ta en livshotande överdos av hotmedcicin, så mycket morfin innehåller det inte. Det är dessutom inte "riktigt" morfin utan etylmorfin, så det är väldigt svårt att få livshotande skador.

• Anonym

akta dig för vad du skriver....en kompis kompis till mig dog i sömnen av just en överdosering av hostmedicin...hel skumt.
    han var nog inte informerad om riskerna dessutom hade han astma...tydligen så kan man dö av det

• Anonym (klenis!)

Jag är en riktig klenis, tydligen. För jag blev jättedålig av att ta ca 7,5 ml!() av coccilana-etyfin, hur stavar man eg?? Blev verkligen heldarrig och mådde illa som en räv. Hade lunginflamation, men kommer aldrig mer ta DEN hostmedicinen iaf!*rys*

• Anonym (Positiv)

Jag tog inte ens för mycket, underdoserade snarare men blev ändå helt neddrogad. Fruktansvärt obehagligt. Överkänslig mot etylmorfinet...

• Anonym (klenis!)

Kan man verkligen ta sån hostmedicin om man är gravid?!? Kan det vara oskadligt för fostret, och fem ggr till på köpet??? :-O Jag måste VERKLIGEN vara en klenis...

Svar på tråden hur mycket hostmedicin är farligt?