Va ska jag göra med min hals.. så ONT!?
Måste få gnälla av mig lite. Jag har SÅÅÅ ONT i halsen, och har haft det nu i 2,5 vecka. Har ätit 4 paket 500mg alvedon... jag som brukar äta 1 paket på 2 år!!!!
Vaknar 10000 gånger på nätterna av att det gör så ont. Känner mig helt mossig!
Har varit 2 gånger på vårdcentralen, men där har dom tagit ett halsprov o bara sagt att det är virus.. bara att vänta ut. Har "bara" fått träffa en stressad sköterska som inte ens kollat i halsen. (för hon hade ingen spatel (eller va det heter)).
Men hur länge är det möjligt att ha ont i halsen??? Det är inte så att det "svider" lite.. utan det gör ONT, det VÄRKER varje gång jag sväljer.. på nätterna "strålar" det ut i öronen. Inte så att jag har ont i öronen, men det känns lixom.
Började förrförra måndagen.. då kändes det som jag andades in sand. Efter nåra dagar blev jag snorig.. o halsontet bara hängde på.
Åkte även på en ögonfluss/inflammation o allt blev dimmigt ett par dagar (första gången i mitt liv jag haft fel på ögonen)
Sen efter nåra dagar så började jag hosta.. bra tänkte jag, för när hostan börjar så är sjukdomen på väg bort.
Men icke den här gången.
Nu är jag inne på 3dje veckan med ASONT i halsen. Vet inte vad jag ska göra. Hostar en del på nätterna, men det är ju inget om man jämför med halsen.
Inga hostmediciner hjälper.. inte ens Coxilana.. det enda som gör slut på hostan är när jag äntligen kräks upp lite slem (mumma)
Kan knappt äta (vilket inte behöver vara så himla negativt ).. dricker kanske 1 kopp te på morronen sen klara jag inte svälja mer.
Den allra konstigaste är att inte Alexander har blivit sjuk om det nu är ett virus.. han brukar ju vara så mottaglig för allt skit.
Nix.. däremot har han börjat som jag... "nä mamma jag orkar inte" Eller.. "nä jag har såååå ont i halsen"
Plutten.. han har fått vara hemma mer än vecka från dagis med en astråkig morsa som helst vill ligga i sängen hela dan. Vi som skulle hinna så mycket den här lediga veckan. *bllläääää*
Nä .. nån som har nåt bra tips.. va är det här för skit? Känner ni nån som haft ont i halsen så här länge??? Börjar undra om det är nåt annat som är fel på mig.
Va ska jag göra? Funkar inte med halstabletter, honungsvatten, hostmedicin, halstabletter från apoteket...
Gnäll gnäll gnäll.. o i morrn börjar jag jobba igen.. vill inte.. ska jobba 3 nätter o sen HELA nyårsveckan!! Orkar inte tala med folk ju.