• Tessou

Pierca naveln..

Behöver alla för o nackdelar ni vet..

Är sugen för jag tycker de är såå fint o jag har en snygg, platt mage.. Hade dock problem då jag tog i öronen (örsnibbarna alltså!) och hade MASSA var och fick hålla på länge innan allt blev bra... Har hört att det gör mindre ont i naveln än i örsnibbarna - stämmer det? Stämmer det oxå att man måste rengöra 'hålet' vaaarje dag....?? Fastnar det lätt i tröjor o så?

BERÄTTA!

• Svar på tråden Pierca naveln..
  • annibilly

asså det gör ju skitont..ondare än att ta i öronen tyckte jag. men det gick över efter nåra timmar. ja man får en slags vätska/lösning som man tvättar piercingen med en lr två ggr om dagen..de informerar dej om det där du gör den..ska göra en ny piercing snart i naveln asså..hade en innan ja blev gravid..men sen "sprack den" när magen blev stor..(låter hemskare än vad det var) så nu ska ja inte ha fler barn o då ska jag göra en ny.. piercingen fastnar inte lätt i tröjor tyckte jag..men sen beror det på vad du har för smycke. jag köpte en fjärlisaktig som det hängde ner lite glitter på..den fastnade i allt..men det käns inte.

• IlsaBlackWidow

Nackdelen är att det området läker väldigt långsamt, vid operationer går man runt naveln en bit. Har med blodgenomströmningen att göra tror jag.
    Min tog nog ciraka ett år att läka och har alltid varit ful så jag har tyvärr fått ta bort den nu.

Det behöver ju inte bli fult men det är värt att tänka på och var väldigt noggrann med rengöringen i det området, i alla fall till det har läkt så varje dag ja. Och det kan ju som sagt ta tid.

Jag tycker inte piercing överhuvudtaget gör så ont, mjukdelar är lite värre än brosk för mig. Näsan är hemsk men naveln var helt ok.

Har aldrig fastnat så jag gjort mig illa.

• samaway

Jepp för mig gjorde det mycke mindre ont att ta i naveln. Men läkningen tog lång tid nästan 3 månader om jag inte minns fel.

• Maroschka

Jätte ont gör det ju inte tycker jag men helt klart bra mycket ondare än öronen

• AannaH

Man måste tvätta varje dag..o det tar lång tid innan det läker. Mitt tog säkert ett halvår innan det va riktigt läkt. Hon som gjorde mitt hål sa att det kan ta upp till ett år innan det är helt läktFörvånad Kommer inte ihåg vilket som gjorde ondast om det var öronen eller magen. Men när jag tog i magen precis när jag skulle säga aj så sa hon att det var klart. Jobbigt med byxor o så ibland när man sätter sig ner då kan smycket haka fast sig..Men det är värt smärtan o rengöringsperioden*ler*

• Fru Indosaurie

jag har tagit i naveln 3 ggr på grund av problem och jag kände INGENTING någon av gångerna.
    Men nä nu får jag vara utan, så mkt krångel.
    En stav är att rekommendera, då en ring kan glida runt och sprida smuts under läkningstiden.

• fenurila K o L t

Jag har gjort det 2 ggr och båda gångerna växten den ut. Alltså kroppen stötte bort den genom att det blev mindre och mindre hud emellan. Du måste hela tiden snurra den och göra rent 2 ggr /dygn kan lätt fastna i byxor och det är SMÄRTA så enda fördelen är att det är snyggt sedan ser jag bara nackdelar. kan ju också tillägga att nu har jag ett stort fruktansvärt fult ärr som jag inte kan dölja på sommaren

Julen dansar in i stugan på nätta fötter
  • Gumlan

nackdelar - det tar lååång tid innan det läker! Är ett väldigt utsatt ställe o man fastnar hela tiden typ. ta helst på våren elelr nått då så du slipper massa kläder på så har de bättre chans att läka. Sedan kan man oftast inte ha kvar det när man blir gravid, det kan spricka o man kan ofta inte ha i det efteråt heller.

fördelar - de e ju snyggt man kan dölja det om man vill... det gör inte ont att ta. man slipper se navlen, haha.

• miniova

inte läst de andras svar men jag har piercing i naveln. Den är verkligen en del av mig, de gånger man tagit ur så känner man sig verkligen naken.
    Inte haft nå problem alls med min så det är nog olika från person till person.
    Har sen tidigare rätt många hål i öronen men att ta hål i naveln gör mycket ondare. Det känns ju helt klart.. i början är man rätt öm.
    Jag tycker inte att min piercing är i vägen, fastnar inte i tröjor eller så.. men det beror nog på vad man har för piericing isatt..
    I början måste man tvätta varje dag tills det läkt men nu gör jag aldrig rent mitt mer än när jag duschar.. tar sällan ur det.
    E gravid i vecka 6 och när magen blir större blir jag tvungen att ta ur, hoppas det inte växer igen för isåf kommer jag att ta om det sen eftersom jag haft det i flera år och det är en del av mig. Känns konstigt utan..

• 3 hjärtan

tyckte inte det gjorde ont alls. som ett nyp.

tog ett par månader att läka, varade lite, inte så farligt. man tvättar varjedag.. morgon och kväll. gärna oftare. men det är inte svårt. dessutom ska man inte pilla på det.

har inte fastnat nånting i tröjor och så. har funkat skitbra. däremot har jag inte varit gravid med piercingen, så vi får se om det blir problem då =)

Svar på tråden Pierca naveln..