Matmissbrukare/överätare/vad ni nu vill kalla er
Hej (jag skapar denna tråd i känsliga rummet eftersom jag kan tänka mig att många vill vara anonyma om detta ämne.)
Jag undrar om det finns fler som jag; jag hetsäter inte, utan äter bara för MYCKET och för OFTA. Vad gäller själva ätbeteendet har jag inte ändrat så mycket sen jag började i terapi, däremot mår jag bättre med mig själv.
Jag har gått i terapi på ätstörningsenhet länge, och ska sluta där till våren. Eftersom mina problem är något jag inte har direkt många att tala med om, och INGEN som själv är som jag, hoppas jag på att vi ska kunna peppa varandra härinne till att äta NORMALT, vilket för mig innebär tre måltider med mat och eventuella mellanmål. Dessutom att kunna äta godis och annat ibland...
Observera att detta inte är tänkt (från min sida i a f) som en viktminskningstråd, utan bara för att försöka få oss att äta normalt.
För tillfället äter jag hemskt dåligt, i allmänhet ett mål mat om dagen, för det mesta någon gång mellan 16 och 20. I övrigt äter jag en massa godis, kakor och annat onyttigt. Hoppas att vi ska kunna hjälpa varandra och vara ärliga med vad vi äter, i denna tråd.