Pojkvän har ej råd med julklappar
ä å ö
Tycker så synd om min pojkvän, han har inte råd med julklappar i år. Jag vet att han inte är ensam om det och det finns alltid någon som har det sämre... Men jag kan inte låta bli att tycka synd om han för jag vet hur ledsen han är över det och att han mår rätt så dåligt pga just det.
Mitt hjärta brister när jag ser hur han tittar i julkataloger och på internetbuitker och blir alldeles glad när han hittar 'den perfekta julklappen' till diverse familjemedlemmar...men med en nedstämnd låg röst säger "kanske nästa år".
Det är vår första jul tillsammans och vi ska fira den hos mina föräldrar i Stockholm. Jag har köpt julklappar till min familjj från oss båda. Men han skäms över att han inte kommer att han någon julkpapp till mig och vad familjen tanka om han. Vad är han för sorts pojkvän som inte ens kan köpa presenter till sin flickvän, undrar han.
Jag vill tillägga att min familj inte kommer tycka illa om han, men det bryr sig inte han om att höra! Det verkar vara en jättegrej för han.
Han verkar må så dåligt över det och jag vet inte vad jag ska göra. Jag har inte önskat mig något och jag försöker att inte nämna julklappar eller saker som jag vill ha så han slipper må dåligt.
Han har jobb, men extremt taskig lön. Han hade pengar undansparade men drabbades av oväntade händelser som tyvärr sparkontot fick användas till...där rök bl.a. julklappspengarna. Shit happens, men han har i alla fall bostad, kläder och mat...och de ytterst få räkningarna betalda och det ar ju det vikigaste tycker jag.
Hur ska jag fa han på bättre humör? Det gör mig ont att se han lida så...