• matrixa

diclofenac och amning

Jag fick diclofenac T utskrivet av läkaren efter kejsarsnittet men jag tyckte det kändes lite jobbigt att äta medicin när jag ammar. Åt det en kort tid precis efter men slutade så fort jag kunde. Nån som har några erfarenheter av amning och medicin?

• Svar på tråden diclofenac och amning
  • Miani

Fick också Diklofenak efter mitt snitt och enligt läkarna är det OK att äta det samtidigt som man ammar. Fast jag behövde bara ta det några dagar. Håller med om att det inte riktigt känns bra att äta medicin när man ammar...

• ullis68

hej jag fick oxå dikloflenak efter mitt snitt..men sen har jag även ett diskbrock på halsryggen så jag äter dexofen dagligen för att kunna ha en dräglig vardag..väntar på operation..men det känns inte bra att äta de när man ammar..men läkarna säger att det är ok..får hoppas man kan lita på dem

• Sussipussi

efter kejsarsnittet fick jag voltaren som jag åt i två dagar. jag har reumatism så jag äter dikolfenak lite till och från. Ok enligt barnläkare och andra läkare.

• Suskiv

Jag fick Diklofenak utskrivet efter att jag gjorde illa ryggen. Eftersom det skulle vara ok att ta under amning så har iaf jag inte känt nån oro. jag behölver dock endast ta det periodvis när ryggen blir dålig.

Svar på tråden diclofenac och amning