• mammanilla78

Vad kan man kräva?

Jag och mitt ex har fyra gemensamma barn. Vi har gemensam vårdnad och umgänge varannan vecka var. Vi har båda nya partners och barn. Vad kan man kräva av en bonusförälder? Jag och min sambo har lika ansvar för ALLA barnen. Han gör absolut ingen skillnad på dem. Vi är en familj. Mitt ex sambo har nyligen fått sitt första biologiska barn och vill vara förstagångsmamma- Alltså lämnar hon de andra barnen på dagis o fritids för att bara kunna vara med sin "egen" medans mitt ex jobbar. Jag tycker det är jättefel....Mina barn mår jättedåligt av detta och jag vet inte vad jag ska göra???????

• Svar på tråden Vad kan man kräva?
  • Carisma95

Man FÅR väl bara ha äldre syskon på dagis 15 h/vecka när man är föräldraledig..??

• myskatt

Om pappan jobbar heltid får väll barnen va där heltid? Sambon får va hemma utan krav på att ha sina bonusar hemma? Eller?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Carisma95

Myskatt:
    Jag ska ärligt säga att jag vet inte hur det funkar med "bonus"barn...

• MammaFia

Bonusbarnen får gå heltid på dagis/fritids, sen får familjen bestämma själv hur de vill ha det.
    Jag lämnar vårt  gemensamma dotter på dagis 15h/veckan, även om jag är hemma med lillebror.

Jag kan nog förstå henne. Det är en väldig skillnad att gå från utan barn till 5 barns mamma Hon verkar ändå ställa upp på att hämta å lämna på dagis, så då är de väl inte där längre än vad de skulle ha varit om pappan hade hämtat.

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • häxvrål

Jag måste nog också säga att jag förstår henne. Är själv förstagångsmamma med 2 bonusar. Jag hade tyckt att det var jättejobbigt att ha bonusarna hemma när man kämpar med allt som det innebär att bli förstagångsmamma. Som någon skrev här tidigare, det är inte lätt att plötsligt bli 5-barnsmamma. Det är ju faktiskt stor skillnad på att vara hemma med barnen mot att "bara" ha dem på kvällen. Vi gjorde som vi gjorde i vår familj för att det skulle bli smidigast. Jag hade gått sönder om jag ovanpå att ha en ny liten männsiska att ta till mig dessutom skulle ha ansvaret för det större barnen.

Svar på tråden Vad kan man kräva?