• Ankissen

Förlopp halsfluss?

Vi åkte till VC för en vecka sen för att kolla om E hade öroninflammation, men det hade han inte. Istället hade han halsfluss. Han fick penicillin utskrivet och håller på och käkar det nu. Problemet är att det var en utländsk läkare där som inte hade tillräckliga svenskkunskaper för att kunna svara på mina frågor. Nu vill jag gärna veta vad halsfluss har för förlopp när bebis fått penicillin? De enda "besvär" han har nu efter en veckas penicillin är lite hosta, men inte speciellt mycket. Han är inte täppt i näsan eller något. Han har heller inte haft någon feber... Detta artar sig inte som jag trodde. Jag trodde att han skulle bli förkyld liksom...

• Svar på tråden Förlopp halsfluss?
  • På Tiden

Det enda jag vet att E:s förlopp låter som när jag har halsfluss. Har haft det massor! Efter ett par dagar med penicillin är halsontet borta och jag har en retsam hosta. snorig och förskyld blir jag inte..

• Ankissen
    På Tiden skrev 2006-12-20 18:50:48 följande:
    Det enda jag vet att E:s förlopp låter som när jag har halsfluss. Har haft det massor! Efter ett par dagar med penicillin är halsontet borta och jag har en retsam hosta. snorig och förskyld blir jag inte..
    Det var skönt att höra! Jag hade förväntat mig som en förkylning, fast värre. Du har gjort min dag lite gladare!
  • johandra

Precis så där får jag oxå när jag har haft halsfluss...Har aldrig blivit snorig o förkyld och jag har oxå haft det MASSOR!

Mamma till världens finaste Ella 060309
  • Ankissen

Nämen, skitbra att höra! Då kanske den värsta perioden är över när det gäller halsflussen.

Varför måste man få penicillin för den om den är så här? Blir det värre förlopp utan penicillin?

• johandra

Ja usch ja...Det gör hemskt ont i halsen att ha halsfluss..och så får man ju ofta feber oxå..Utan penicillin kan det bli nåt annat knas,men nu minns jag inte vad det var...Men penicillin behövs absolut!

Mamma till världens finaste Ella 060309
  • Max mamma

OFTAST är det så att blir man förkyld å ont i halsen å hosta så är det ett virus.Om man däremot BARA får ont i halsen UTAN att vara förkyld å hosta så är det oFTAST bakterier.

• Ankissen

Det var nog en bacill Elliot hade. Nu har han snart ätit klart penicillinkuren och han klarade att sova utan panodil i natt och hade alltså inte ont. Skönt! Hoppas han får hålla sig frisk nu...

Svar på tråden Förlopp halsfluss?