• BimBim o Knorrans Mamma

Tror ni min katt kommer frysa ihjäl inatt eller finns det hopp om att den överlever???

Våran lilla kisse följde med oss ut på promenad i skogen idag vid 3 tiden som hon brukar göra.
    Sen jagade vår valp upp henne i ett träd.
    hundarna o katten brukar leka o jaga varann o hon brukar springa upp i träd några meter o hoppa ner sen o de är bästa vänner så det är så de brukar leka. men denna gången blev hon antagligen lite rädd för hon råkade nog klättra för långt upp.
    Nu sitter hon ca 8-10 meter upp i en gran. Vi har åkt dit med bilen flera ggr ikväll o rasslat med maten o ropat o lockat.
    Hon är på väg o hoppa ner men vågar inte ändå.
    Tror hon kommer våga sig ner imorrn när vi kommer såfort det ljusnat men frågan är ju om hon kommer överleva?? Med tanke på kylan. är ca 2-3 minusgrader ute nu.
    Hon är alltså utekatt annars. 7-8 mån gammal men hemma har hon ju vindskydd o har diverse ställen hon brukar sova på.
    Nu sitter hon ju helt oskyddad i en gran som är väldigt gles o mitt i skogen.
    Det dumma är att hon går aldrig hem själv utan sitter alltid o väntar på oss när hon följer med o går ut o går. Så om hon väl hoppar ner i natt så kommer hon inte gå hem. Även att hon hittar. Är väl knappt 1 km hem. Men vi har hämtat henne flera ggr i skogen när hon bara satt sig o väntat o vi trott hon varit med.
    Hon är lite konstig
    Usch.. Vet inte hur jag ska göra.
    Kan inte klättra upp heller för det är inga grenar på granen de närmsta 5 meterna upp. O jag är gravid o sambon jätte höjdrädd!!!
    Nån som har tips?
    Brandkåren rycker inte ut för en katt heller om de ej har övning inplanerad o då inte på kvällen iaf...
    Va 17 ska jag göra??
    Vill ju inte att lilla chips ska frysa ihjäl...
    Funderat på o såga ner den ca 15 meter höga granen men då lär hon bli ännu räddare o hoppa upp i nästa kan jag tro...

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 25 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Tror ni min katt kommer frysa ihjäl inatt eller finns det hopp om att den överlever???
  • 121

Hon kommer att klara sig, några minusgrader är inga problem för en katt.

• Monstermamman

Hon klarar sej nog!
    Får hon kallt eller blir för hungrig så kommer hon nog ner.

♫ ...skitgrisar är vi allihopa, allihopa, allihopa.. ♫
  • clementine81

Ni får absolut inte lämna henne i trädet inatt. Såga ner granen i värsta fall.
    Finns det inte någon smidig klätterapa i er bekantskap som kan hjälpa?

• Claudia gbg

klart hon klarar sig! Hon kommer hitta nåt ställe och krypa ihop på. katter har ju en naturlig överlevnadsinstinkt!

• Tigertofflan

Ja, såklart att hon klarar sig!

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • valkyrian

Ingen fara, min kisse var borta 8 veckor i den kallaste vinter, -8-10 grader var det under den perioden.. Då var han runt 8. Han levde 12 år till efter det

121: Okej. även om det blåser o det ej finns skydd??
    Tack för svar.

Monstermamman: tack. hoppas det...

clementine: Grejen är ju den att sågar vi ner granen så kommer hon hoppa till nästa o nästa o nästa. O komma ännu längre upp.
    Nej det finns ju tyvärr inte det heller. Alla vi känner är antingen höjdrädda som tusan eller gravida. Eller så vill de inte riskera livet för en annans katt. Vilket jag förstår dem i oxå...
    Men jag vill ju heller inte riskera mitt barns liv för katten o klättra upp själv. Skulle jag inte va gravid skulle jag gjort det. OM det hade gått.
    Men de e livsfarligt o klättra i den granen. Först helt kal stam första 5-6 metrna. Sen är det torra och ruttna grenar hela vägen upp. Håller inte för en människa o stå på

Claudia: tror du?? Hoppas det. men det är jätteglest mellan grenarna i granen *suck*

• clementine81

Självklart överlever katten men inte sjutton kan man gå hem i värmen och bara vänta på att det ska bli morgon medans katten sitter ute i minusgrader.

valkyrian: Oj då. Stackars kisse. Fast din kisse satt väl inte i ett träd så länge?? utan kunde söka skydd för natten o så?

Tack för alla svar...
    Ska åka o försöka få ner henne snart igen. Annars får jag vänta tils imorrn. redan stått där i timmar o lockat.
    Skriver imorrn o berättar hur det gått.

clementine: men vad ska jag göra då?
    Hon har suttit där sen 3 o vi har varit där flera ggr ikväll o ca 1 timme varje gång.
    Hon kommer ju inte. Är dessutom sjuk o gravid så kan ju inte ta en sovsäck o lägga mig under granen o vänta på henne heller tyvärr
    Kommer ju såklart försöka mer ikväll. men annars får jag ju vänta tills imorrn o försöka igen när hon är hungrig o vill hem o förhoppningsvis vågar hoppa eller klättra ner.

Svar på tråden Tror ni min katt kommer frysa ihjäl inatt eller finns det hopp om att den överlever???