Tror ni min katt kommer frysa ihjäl inatt eller finns det hopp om att den överlever???
Våran lilla kisse följde med oss ut på promenad i skogen idag vid 3 tiden som hon brukar göra.
Sen jagade vår valp upp henne i ett träd.
hundarna o katten brukar leka o jaga varann o hon brukar springa upp i träd några meter o hoppa ner sen o de är bästa vänner så det är så de brukar leka. men denna gången blev hon antagligen lite rädd för hon råkade nog klättra för långt upp.
Nu sitter hon ca 8-10 meter upp i en gran. Vi har åkt dit med bilen flera ggr ikväll o rasslat med maten o ropat o lockat.
Hon är på väg o hoppa ner men vågar inte ändå.
Tror hon kommer våga sig ner imorrn när vi kommer såfort det ljusnat men frågan är ju om hon kommer överleva?? Med tanke på kylan. är ca 2-3 minusgrader ute nu.
Hon är alltså utekatt annars. 7-8 mån gammal men hemma har hon ju vindskydd o har diverse ställen hon brukar sova på.
Nu sitter hon ju helt oskyddad i en gran som är väldigt gles o mitt i skogen.
Det dumma är att hon går aldrig hem själv utan sitter alltid o väntar på oss när hon följer med o går ut o går. Så om hon väl hoppar ner i natt så kommer hon inte gå hem. Även att hon hittar. Är väl knappt 1 km hem. Men vi har hämtat henne flera ggr i skogen när hon bara satt sig o väntat o vi trott hon varit med.
Hon är lite konstig
Usch.. Vet inte hur jag ska göra.
Kan inte klättra upp heller för det är inga grenar på granen de närmsta 5 meterna upp. O jag är gravid o sambon jätte höjdrädd!!!
Nån som har tips?
Brandkåren rycker inte ut för en katt heller om de ej har övning inplanerad o då inte på kvällen iaf...
Va 17 ska jag göra??
Vill ju inte att lilla chips ska frysa ihjäl...
Funderat på o såga ner den ca 15 meter höga granen men då lär hon bli ännu räddare o hoppa upp i nästa kan jag tro...