• cynthia87

gör det ont att föda?

gör det ont att föda?
    är skit rädd inför förlossningen!
    ca tremånader kvar!

• Svar på tråden gör det ont att föda?
  • Ghost

det gör det säkert

men det lär finnas hjälp och typ har hänt typ 10 miljarder gånger utan problem

• Smultron ett

nä inte ett dugg. hahaha

• ArnaMy

Det gör jävligt(ursäkta språket)ont. Men det är inte som att bryta benet eller få blindtarmen. Det är en annan typ av smärta som dessutom har en mening. Hade du räknat med att det skulle vara smärtfritt?

• Majsan70

Ja, självklart gör det ont. Men det är olika för alla och det är ändå en övergående smärta och du får ut något positivt av det.

Sen finns det ju massor av olika smärtstillande som man får, så du kommer klara de galant.

• elvin dräd

välkommen att läsa min "gör inte alls ont att föda-berättelse" i min blogg.

Om du kommer ighåg att andas ordentligt på varje värk så GÖR det inte outhärdligt ont. Men andningen är inget man bara gör utan att träna. Jag har tränat yoga ett par år och tränat på djupandning lika länge.

Går du någon förlossningsförberedelsekurs eller så?

• kengru

Det var det mest smärtsamma jag gjort, nästa gång blir det snitt. Nu har jag provat båda sätten o jag gör aldrig om en vaginal förlossning.

• Jennyrockar

Ja jösses.....vill verkligen höra din egen historia när du förr om 3 månader!!!

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Trossens mamma

Tja visst gör det ont men emellansåt gör det ju inte ett dugg ont. det är positivt och spännande men gör jätteont ibland som sagt. har c.a 3 mån kvar själv nu så....

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • minatre

Klart att det gör ont att föda...dock finns det ju smärtlindring!!! Försök att se förlossningen som ngt positivt, när den väl sätter igång ska du faktiskt få träffa ditt barn NÄR SOM HÄLLST...Jätte spännande ju!!!
    Nu har ju du ngr månader kvar och ofta är man ganska nervös under graviditeten MEN på slutet brukar man vara så trött på allt att man känner "KOM NU NGN GÅNG UNGE" och faktiskt länktar efter att det ska sätta igång.

Är du mycket rädd tycker jag du ska ta upp det med din BM så att du kan få stöd kring detta!!! På slutet ska du få skriva ner hur du vill att förlossningen ska gå till, tex smärtlindring och så.
    Skriv där i att du är väldigt rädd för att föda och för smärtan och att du vill ha ryggmärgsbedövning så att de vet om det från början!!

Vill dock säga att en förlossning kan vara positiv upplevelse trots smärtan. Jag har haft tre positiva förlossningar och hur dumt det än låter (för ont gör det ju) käns det sogligt om jag aldrig skulle få göra det igen..
    Försök att planera inför den som en positiv upplevelse. Tänk ut vad du vill ha med dig (tex musik) för att det ska kännas bra, bebisens små kläder som ni ska sätta på efteråt mm. Tänk på det som ngt kul som ska hända...det är DÅ du faktiskt ska få träffa din bebis!!!

• Claudia gbg

Ja, det gör ont. Men för mig var det så positivt. Redan dagen efter sa hag att jag gör om det när som helst - och ändå sprack jag så mycket att jag var riktigt dålig i över 2 månader.
    Gick på gravidyoga och det hjälpte mycket. Det där att kunna flyta med värken istället för att kämpa emot är jätteviktigt. Rekommenderar dig yoga!
    Lycka till
    p.s. förlossningsberättelse finns på min sida

Svar på tråden gör det ont att föda?